بنیاد ملی نخبگان با ایجاد یک کانال ارتباطی با نخبگان مهاجرت کرده سعی می‌کند به آن‌ها اطلاعات بیشتری را بدهد.

آریا الستی، معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر بنیاد با ایجاد یک کانال ارتباطی با دانش‌آموختگانی که مهاجرت کرده‌اند، سعی کرده است به آن‌ها اطلاعات بیشتری بدهد و بسیاری از فعالیت‌هایی که می‌خواهند در ایران انجام دهند را پیگیری می‌کند.

الستی در ادامه تصریح کرد: اگر تسهیلات برای استعدادهای برتر و دانش‌آموختگان برتر ایجاد شود برای جذب در بازار کار، دانشگاه‌ها و پژوهشگاهها است و فرقی ندارد که فرد در ایران تحصیلاتش تمام شده یا در خارج از کشور تحصیلات او به اتمام رسیده است.

وی تاکید کرد: افرادی که در داخل ایران هستند، دسترسی به نهادها برای آن‌ها ساده‌تر است و افرادی که در خارج از ایران هستند، دسترسی کمتری دارند.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: اگر یک دانش‌آموخته برجسته از یک دانشگاه برجسته که از خارج از کشور فارغ‌التحصیل شده است و هم اکنون قصد بازگشت به ایران را دارد یکی از انتخاب‌های اولیه او این است که در یکی از دانشگاه‌ها استخدام شود و با طراحی سازوکار بنیاد سعی می‌شود درصد موفقیت این عزیزان بالا رود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار