دعوای مجازی و انتشار تصاوير خصوصی دختر جوان

عامل انتشار مطالب کذب و تصاوير خصوصي دختر جوان در فضاي سايبر توسط پليس فتا شناسايي و دستگير شد.

دعواي مجازي و انتشار تصاوير خصوصي دختر جوانبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛
سرهنگ علي حيراني فرمانده انتظامي شهرستان قوچان در تشريح اين پرونده سايبري گفت: دختري جوان با در دست داشتن مرجوعه قضايي مبني بر انتشار مطالب کذب و تصاوير خصوصي اش در فضاي سايبر تقاضايي رسيدگي به پرونده اش را مي کند.

وی افزود: در تحقيقات به عمل آمده از اين خانم جوان مشخص شد تمامي تصاوير خصوصي اش همراه با مطالب کذب در فضاي مجازي منتشر شده است که مزاحمت هاي براي وي ايجاد کرده است.

وي ادامه داد: کارشناسان پليس فتا پس از بررسي دقيق اظهارات مالباخته با يک سري تحقيقات فني عامل انتشار مطالب کذب و تصاوير خصوصي اين دختر جوان را شناسايي و به پليس فتا احضار کردند.

متهم جوان به نام مريم که از دوستان مجازي شاکي در يکي از شبکه هاي اينترنتي بود در مواجهه با ادله مستدل به بزه انتسابي اعتراف کرد.

 متهم جوان با اظهار ندامت گفت: در يکي از شبکه هاي اينترنتي با شاکي دوست شدم و با توجه به اينکه در خصوص موضوعي با شاکي اختلاف نظر پيدا کردم و شاکي در فضاي عمومي چت روم به من فحاشي و توهين کرد درصدد انتقام از وي بودم.

پس از مدتي براي گرفتن با اغفال دوست مجازي مشترکمان که با وي ارتباط نزديک داشت، عکس هاي شاکي را از طريق بلوتوث دريافت و عکس ها را همراه با مطالب کذب در شبکه هاي اجتماعي منتشر کردم. 

سرهنگ حيراني با اشاره به معرفي متهم و شاکي به مقام قضايي از شهروندان خواست به منظور پيشگيري از برخي جرايم در فضاي مجازي مانند انتشار عکس در اين فضا از ذخيره عکس و تصاوير خانوادگي بر روي گوشي موبايل خودداري کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان قوچان در پايان به تمامي افرادي كه به هر نحو اقدام به هتك حيثيت در محيط مجازي مي كنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرائم رايانه اي هر كس بوسيله سامانه هاي رايانه اي و فضاي مجازي موجبات هتك حيثيت شهروندان را فراهم نمايد افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.