تیم بسکتبال ایتالیا در وقت اضافه برابر میزبان خود آلمان به برتری 89 بر 82 رسید.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های بسکتبال ایتالیا و آلمان از دور چهارم مرحله گروه سی و نهمین دوره جام ملت‌های اروپا دیشب در سالن مرسدس بنز آرنای برلین برگزار شد.

ایتالیا که با پیروزی شب گذشته‌اش برابر اسپانیا از روحیه خوبی برخوردار بود برای قطعی کردن صعود خود ناگزیر از قربانی کردن آلمان در خاک خود بود. با شروع بازی این آلمانی‌ها بودند که بازی بهتری به نمایش گذاشتند و حاصل آن برتری 22 بر 17 در کوارتر نخست بود.

کوارتر دوم به ایتالیا تعلق داشت و دانیلو گالیناری، بازیکن پست 5 این تیم و ستاره این روزهای جام ملت‌های اروپا با حضور موثر خود زیر سبد میزبان نقش پررنگی در برتری 25 بر 19 تیم‌اش در کوارتر دوم داشت. به این ترتیب نیمه نخست با برتری 42 بر 41 شاگردان پیانجیانی تمام شد.

آغاز نیمه دوم با بازی پیرامونی شاگردان فلمینگ توام شد. این میان درک نوویتسکی، فوروارد قدرتی آلمان که در دالاس مارویکس ایالات متحده بازی می‌کند، مهارنشدنی بود. دنیس شرودر هم با بازی خوب خود از عوامل برتری 18 بر 12 آلمان در کوارتر سوم بود تا میزبان با برتری 59 بر 54 در این کوارتر، برای جنگ نهایی این دیدار آماده شود.

ایتالیا که در صورت شکست، اوضاع به هم‌ریخته‌ای در جدول این گروه پیدا می‌کرد در 10 دقیقه پایانی هرچه داشت رو کرد اما مقاومت آلمان‌ها در سوی دیگر میدان که با چاشنی حمایت تماشاگران حاضر در مرسدس بنز آرنا مقابل شاگردان پیانجیانی ایستادگی می‌کردند در نهایت باعث شد کوارتر چهارم 22 بر 17 به سود لاجوردی‌پوشان تمام شود و بازی در پایان کوارتر چهارم به تساوی 76 بر 76 برسد و دو تیم برای تعیین برنده ناگزیر از ادامه رقابت در وقت اضافه (اوورتایم) شوند.

در اوورتایم، یک بار دیگر تجربه بازیکنان ایتالیا به کمک‌شان آمد و با برتری 13 بر 6 در این وقت، با حساب 89 بر 82 آلمان را برلین شکست دهد و با این پیروزی وضعیت خوبی برای صعود داشته باشد. ایتالیا با این برد، 3 پیروزی و یک شکست در کارنامه خود ثبت کرد تا پس از صربستان در رتبه دوم گروه B بایستد.

در پایان این دیدار دنیس شرودر از آلمان با 29 امتیاز، 4 ریباند و 7 پاس منجر به گل، امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد.

ایتالیا فردا در آخرین دیدار مرحله گروهی خود به مصاف صربستان می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار