تئاتر خیابانی مردمی‌ترین بخش جشنواره تئاتر است

تئاتر خیابانی مردمی‌ترین بخش جشنواره تئاتر است که با کمترین امکانات مخاطبین مختلفی را از گروه‌های سنی بزرگسال، کودک و نوجوان جلب می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، محمدرضا جعفری لفوت افزود: نمایش خیابانی «آبدزدک» با توجه به بحران آبی موجود و لزوم مدیریت آب توسط شهروندان، نوشته شده است.
 
وی اظهار کرد: استفاده از آب نمای فانتزی، موزیکال و پانتومیم از ویژگی‌های این نمایش است و در این نمایش به تاثیر مستقیم و غیر مسقیم عوامل برکاهش آب و سرقت‌هایی که از مایه حیات می‌شود؛ پرداخته شده است.

این کارگردان ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین ما رده سنی کودک و نوجوان هستند به همین دلیل نیز از تکنیک‌های مختلفی برای جذب تماشاچی استفاده شده است.
 
جعفری لفوت با بیان اینکه نمایش خیابانی با نمایش صحنه‌ای بسیار متفاوت است عنوان کرد: مخاطب نمایش صحنه‌ای از قبل برای دیدن این نمایش برنامه‌ریزی کرده و تا حدودی با نمایش آشنایی دارد؛ اما نمایش خیابانی نمایشی است که مخاطب به وسیله گروه اجراکننده جذب می‌شود و این هنر گروه است که او را تا دقایقی پای کار نگه داشته و پبام خود را منتقل کند.

جعفری لفوت تصریح کرد: نگه داشتن گروه کودک در کنار خیابان برای دیدن یک نمایش بسیار سخت‌تر از نگه داشتن کودک در تئاتر صحنه است؛ به همین دلیل نیز طراحی و تکنیک‌ها باید مخاطب پسندانه و زیرکانه انتخاب شود.

وی ادامه داد: نمایش خیابانی باید در مدت 20 تا 25 دقیقه بتواند با زبان ساده و عامیانه، مفهوم مورد نظر را به مخاطب انتقال دهد و گروه باید بتواند استفاده بهینه را از وقت داشته باشد.

وی با اشاره به شعار امسال جشنواره -کودکان امروز، تماشگران خلاق- گفت: این شعار بسیار نکته بینانه انتخاب شده است.

نمایش خیابانی «آبدزدک» یکی از نمایش‌های راه یافته به بخش خیابانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 9 تا 14 مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار