جلسه ستاد هماهنگی مراسم قالیشویان مشهد اردهال با حضور سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، رئیس شورای اسلامی و شهردار کاشان و روسای کمیته ها این ستاد در مشهد اردهال برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این جلسه حمیدرضا مومنیان گفت: اقدامات لازم برای خدمات رسانی مناسب به زائرین و برگزاری هرچه بهتر مراسم قالیشویان فراهم گردیده است و در حال حاضر محوری ترین موضوع هماهنگی و انسجام دستگاههای خدمات رسان می باشد تا انشاءالله مراسم به بهترین نحو برگزار گردد.

وی افزود: مردم منطقه و شهرستان کاشان با پیشینه دیرین فرهنگی در طول تاریخ نشان داده اند که پیرو و حامی اهل بیت و نهضت‌های ظلم‌ستیز بوده و پویایی و وفاق اجتماعی این مراسم موجب شد، سازمان فرهنگی یونسکو این آیین سنتی و مذهبی را به عنوان میراث ناملموس بشریت در فهرست میراث جهانی به ثبت برساند.

دکتر مومنیان با اشاره به ثبت جهانی مراسم قالیشویان گفت: مراسم سنتی و مذهبی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگی غنی اسلامی است و لازم است اندیشمندان و صاحب نظران دانشگاهی برای استفاده از این ظرفیت فرهنگی اقدام نمایند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان یادآور شد: با توجه به تأمین زیرساخت های مخابراتی و تجهیز آستان به فیبر نوری و اتصال آن به مخابرات کاشان این امکان فراهم است تا مراسم را به صورت زنده برای هموطنان عزیز از صدا و سیما پخش نماییم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: قالی ، شویان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.