رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان خبر داد: از اول سال تا کنون بیش از 8 میلیارد ریال وقف در گلپایگان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: از اول سال 94 تا کنون 12 وقف جدید توسط واقفین نیک اندیش در این شهرستان به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور 8 وقف جدید را به عنوان سهمیه برای اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در سال 94 تعیین کرده بود ولی با عنایت خدا و تلاش های صورت گرفته شده در این شهرستان تا کنون 12 وقف جدید به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه افزود: اولین وقف توسط واقف نیک اندیش علی عظامی صورت گرفت که وی عرصه و اعیاین یک باب منزل مسکونی به مساحت 500 متر مربع را واقع در روستای ملازجان به ارزش 500 میلیون ریال و جهت روضه خوانی و انجام امور خیر به ثبت رسانید.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری در بیان کرد: همچنین توسط سکینه بوراوی این بانوی خیر و نیک اندیش نیز دو وقف در روستای شادگان به ثبت رسید که شامل؛ 4 جریب زمین کشاورزی به ارزش 400 میلیون ریال می باشد که مطابق نظر این بانوی خیر عواید حاصل از این موقوفه جهت ترویج قرآن کریم و کمک به افراد نیازمند صرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آیت ا... سید مرتضی محمودی نیز همزمان در شهر گوگد گلپایگان 5 وقف را جدید را با نیت صرف عواید این موقوفات در راستای عزاداری سید الشهدا(ع) و اطعام عزادارن در ایام محرم به ثبت رسانید که این موقوفات 5 قطعه زمین زراعی می باشند که این موقوفات بیش از یک میلیارد 310 میلیون ریال ارزش دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه گفت: حاج حسین نوروزی و فاطمه نیک نامی این دو واقف خیر و نیک اندیش نیز هردو با هم 5 دانگ از 6 دانگ یک باب آشپزخانه و دو واحد مسکونی را با نیت صرف عواید این موقوفات در راستای اطعام عزادارن سید الشهدا در ماه محرم وقف کردند که این وقف ها نیز بیش از 3 میلیارد و 320 میلیون ریال ارزش ریالی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری در ادامه افزود: همچنین حسینعلی سخایی نیز دیگر واقف نیک اندیش 1500 متر زمین زراعی را با نیت ترویج قرآن کریم و کمک به فقرا به ارزش 150 میلیون ریال را وقف کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ارزش کل وقف هایی که تا کنون به ثبت رسیده اند بیش از 8 میلیارد و 710 میلیون ریال است که امیدوارم تا پایان سال 94 این تعداد از موقوفات به بیش از دو برابر برسد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.