عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

پیشرفت 20 درصدی در اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم/ باید از مرحله شعار عبور کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده اقتصاد مقاومتی تاکنون 10 تا 20 درصد پیشرفت داشته است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راهگشای دولت و مجلس است،‌ اظهار داشت: از نظر شعار دولت و مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده‌اند اما از نظر عملیاتی کردن با وجود تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری خیلی بیشتر از این باید کار میشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: باید پیش از آنکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر تشکیل این ستاد تاکید کنند دولت به این مسئله ورود می کرد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نیز همچون بحث نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری است به گونه‌ای که مجلس و دولت شروع به شعار دادن و برگزاری همایش می‌کنند اما اینکه این همایش‌ها چه تاجی داشته چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه از این رو به نظر بنده اقتصاد مقاومتی تاکنون 10 تا 20 درصد پیشرفت داشته است، گفت: اگر خواستار نجات از وابستگی هستیم و اینکه دیگر گزینه‌ای روی میز قرار نگیرد باید به اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید است ولی متاسفانه تولیدکنندگان هم اکنون تحت فشار هستند.

وی افزود: همچنین همانگونه که مقام معظم رهبری استفاده از محصولات خارجی که دارای مشابه داخلی است بر مسئولان حرام می‌دانند، باید به واقع این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر مردم نیز باید مصرف تولیدات داخل را جهت ایجاد اشتغال پایدار و کاهش رکود مورد توجه قرار دهند.
 
موسوی لارگانی تاکید کرد: امیدواریم ما در مجلس و دولت به صورت جدی در زمینه اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداریم و فرمایشات رهبر انقلاب را نه در حد شعار بلکه به صورت عملی مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار