مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: ایجاد فضای رقابتی در حوزه کسب و کار زمینه توسعه صادرات استان را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان با بیان اینکه استان در حوزه های بازرگانی، خدمات فنی و مهندسی و صنایع از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: با انجام اقدامات حمایتی و ارتقا هم افزایی دولت و بخش خصوصی زمینه توسعه صادرات استان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی از تعیین سهم هر یک از بخش های اقتصادی استان در تحقق اهداف کمی پیش بینی شده در برنامه صادرات استان در سال 94 خبر داد و گفت: سیاست های حمایتی دولت از صنایع تولیدی با هدف رشد اقتصادی و اشتغالزایی تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاستهای اصولی و مستمر برای تقویت تشکل ها در راستای توسعه صادرات ، واگذاری امور به بخش خصوصی است افزود: در این خصوص انجام تحقیقات بازار ، اعزام هیئت های تجاری و پذیرش آنها، آموزش، برند سازی، تبلیغات و برگزاری همایش ها با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: صادرات صنعتی با گرایش صنایع پیشرفته می تواند در متن اصلاحات ساختاری اقتصادی ، سبب ساز ایجاد ارتباط تجاری گسترده با فضای بین المللی شود.

رسولیان افزود : فرهنگ سازی برای استفاده از تکنولوژی های نوین ، پرورش نیروی انسانی ماهر و متخصص ، تقویت روابط دانشگاه با بخش بازرگانی و صنعت ، فعال سازی مراکز تحقیق و توسعه در شرکتها ، برقراری روابط بین المللی مناسب و همسویی سیاستهای مالی ، پولی و ارزی از جمله الزامات توسعه صادرات است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.