رضایی در دیدار اعضای بنیاد صبح قریب:

زکات در جامعه ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است/ لزوم از نخبگان محروم از تمکن مالی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از حوزه‌های امور خیریه حمایت از افراد با استعداد و نابغه‌ای است که به دلیل عدم تمکن مالی امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم نیست.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای مرکزی بنیاد فرهنگی صبح قریب با محسن رضایی دیدار و گفتگو کردند

رضایی به عنوان رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی صبح قریب، هدف اصلی راه اندازی بنیاد را انجام فعالیت‌های موثر در حوزه مقاومت اسلامی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های این بنیاد، پرهیز از فعالیت‌ها و سمت‌گیری سیاسی و تمرکز بر روی فرهنگ جامعه است.

وی فعالیت‌های بنیاد را در ۴ محور دسته‌بندی کرد و افزود: محور اول فعالیت‌های بنیاد، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت بوده که گستره آن در ایران و کشورهای سوریه لبنان عراق و یمن است لذا بنیاد باید فعالیت‌های خود در این حوزه را منسجم‌تر از گذشته برنامه‌ریزی و اجرا کند.

رضایی همچنین در این رابطه بر لزوم تقویت گروههای جهادی برای مقابله با ترویج و گسترش فرهنگ وهابیت تاکید کرد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی صبح قریب از ترویج فرهنگ کاربردی به عنوان محور دوم فعالیت‌های شاخص این بنیاد نام برده و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کاربردی در جامعه از مهمترین نیازهای مردم است که متاسفانه در سالهای اخیر مغفول مانده است.

وی گفت: زهد و شکر دو مولفه مهم فرهنگ کاربردی است که تعریف آن در جامعه غیر اسلامی است و تناسبی با آموزه‌های دینی ندارد.

رضایی زکات را از دیگر مولفه‌های دینی مغفول مانده در جامعه عنوان کرد و اظهارداشت: در حالیکه در بسیاری از آیات قرآن به فرهنگ زکات به عنوان رکن دینداری تاکید شده اما متاسفانه این فریضه مهم در جامعه ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته به همین خاطر، رسالت بنیاد تعمیق و اشاعه آن است.

رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی صبح قریب، محور سوم فعالیت‌های بنیاد را کادرسازی عنوان کرد و گفت: بنیاد باید برنامه معین و قابل توجهی را در حوزه کادرسازی به اجرا درآورد و با جذب افراد مستعد و توانمند و پرورش علمی و فکری آنها در جهت رفع نیازهای کشور به کادر و نیروهای کارآمد و توانمند اقدام کند.

محور چهارم مورد نظر رضایی پرداختن به امور خیریه بود که در این باره تصریح کرد: الحمدلله امروز مراکز متعددی در امور خیریه فعالیت دارند و بنیاد هم باید برای این منظور برنامه داشته باشد و در این زمینه به روشهای جدید و موثر روی آورد.

رضایی به نمونه‌ای در این رابطه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های انجام امور خیریه حمایت از افراد با استعداد و نابغه ای است که سطح علمی آن بالاست اما به دلیل عدم تمکن مالی امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۸:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم وجه تمایزتمدن اسلامی واستکباری درزکات است
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۸:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم دراسلام بعدازنماززکات امریه معرف نهی ازمنکرآمده زکات تامین کننده هزینه های جامعه است
آخرین اخبار