ساختمان‌های سبز و وجود زیرساخت‌های مناسب نه تنها محرک رشد اقتصادی است بلکه میزان انتشار کربن را برابر با حجم سالانه تولید این گاز گلخانه‌ای در هند کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار گرفتن شهرها در مسیر رشد هوشمند یعنی گسترش حمل و نقل عمومی، احداث ساختمان‌هایی با ویژگی‌ حفظ انرژی و مدیریت بهتر زباله می‌تواند 22 تریلیون دلار در هزینه‌های جهانی صرفه‌جویی کند.

در «کمیسیون جهانی آب و هوا و اقتصاد» که یک ابتکار عمل مستقل از سوی وزرای سابق اقتصاد و نهادهای تحقیقی اصلی از انگلیس و شش کشور دیگر است تاکید شد: شهرهایی که به لحاظ آب و هوایی و جوی هوشمند به حساب می‌آیند به رشد اقتصادی کمک می‌کنند و کیفیت بهتر زندگی را به همراه دارند. همچنین همزمان میزان آلودگی کربنی را نیز کاهش می‌دهد.

به گفته کارشناسان در صورتی که دولت‌های ملی از این اقدامات حمایت کنند میزان صرفه جویی در هزینه حمل و نقل، ساختمان‌سازی‌ها و بازیافت زباله‌ها به 22 تریلیون دلار در سال 2050 می‌رسد.

به گفته کارشناسان شواهد فزاینده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند کاهش یابد اما رشد اقتصادی در عین حال ادامه پیدا کند. پایدارسازی جهان و به ویژه شهرها و همچنین قرار دادن آن‌ها در مسیر کاهش تولید و انتشار کربن در واقع از ویژگی‌های اقتصادهای انعطاف‌پذیر و قوی است. همچنین در این گزارش از شهرهای اصلی جهان درخواست شده تا به استراتژی‌های پیشبردی در راستای کاهش کربن تا سال 2020 متعهد باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار