یکی دیگر از راه های نفوذ به سیستم توسط هکرها استفاده از ایمیل می باشد ، یک ویروس یا بدافزار می تواند به هر فایلی بچسبد و ایمیل می تواند بهترین راه ارسال آن بدون شناخته شدن ارسال کننده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس پلیس فتا انتظامی استان کرمانشاه  گفت: به محض باز شدن ایمیل یا باز کردن فایل پیوستی آن ، بدافزار یا ویروس به درون سیستم راه می یابد، نکته ای که اکثر کاربران به آن توجه نمی کنند این است که اگر گزینه باز شدن عکسها در ایمیل بطور خود کار فعال باشد مانند این است که شما با اطلاع از محتویات درون ایمیل آنرا باز کرده اید.

وی افزود : ممکن است شما یک ایمیل را از هر کسی دریافت کنید بدون اینکه بدانید چه شخصی آنرا ارسال نموده و چه هدفی دارد اما نکته مهم اینجاست که شما با این ایمیلها چگونه برخورد می کنید.

این مقام انتظامی درخصوص پیشگیری ازاینگونه جرائم اینترنتی گفت:

-گزینه باز کردن خودکار عکسهای درون ایمیل را غیر فعال کنید.
-به هیچ وجه ایمیل های ارسالی از سوی افراد ناشناس را باز نکنید و حتی الامکان فایل آنرا دانلود و اجرا نکنید.

سرهنگ "علی شفیعی" در پایان با اشاره به نمونه های متعددی از اقدامات مجرمانه که افراد سودجو با اهداف خاص به خصوص اخاذی از قربانیان می کنند ،گفت: از هموطنان درخواست می¬کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند. ضمناً شماره تلفن 2182397 آماده پاسخگویی به شهروندان عزیز می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.