کاهش بهره‌برداری از جنگل‌های شمال با مصوبه هیئت دولت

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با مصوبه هیئت دولت بهره‌برداری از جنگل‌های شمال به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خدا کرم جلالی افزود: در یک میلیون هکتار از جنگل‌های شمال حدود 500 هزار مترمکعب چوب‌های شکسته و افتاده برداشت می‌شود و این فرصتی است تا جنگل‌ها بازسازی شوند.

به گفته جلالی جنگل‌های ایران با مساحتی حدود 14 میلیون و 300 هزار هکتار در پنج ناحیه رویشی هیرکانی ( یک میلیون و 970 هزار هکتار)، ارسبارانی ( 200 هزار هکتار)، زاگرسی ( 6 میلیون هکتار)، ایرانی، تورانی ( 4 میلیون هکتار) و خلیج فارس، عمانی (دو میلیون و 100 هزار هکتار) پراکندگی دارد.
وی ابراز داشت: در نیمه اول امسال در مقایسه با نیمه اول سال گذشته میزان تصرفات و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی 40 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: کاهش این میزان تخریب و تصرفات به خاطر توجهات مقام معظم رهبری به مقوله منابع طبیعی، همکاری قوه قضاییه و همچنین مردم بوده است.

خداکرم جلالی در ادامه به عملیات جنگل‌کاری به میزان 53 هزار هکتار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش اعظم جنگل‌کاری‌ها اقتصادی و با مشارکت مردم انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار