رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 136 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی کشور سنددار شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداکرم جلالی رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از پیشگیری و رفع تصرف  86 هزار هکتار از اراضی ملی خبر داد و گفت: در سالی که گذشت 2370 متر مکعب چوب قاچاق کشف شد و 19 هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور هم دچار آتش سوزی شد.

در سال گذشته سند یک میلیون هکتار اراضی ملی هم به نام دولت هم صادر شد.

وی گفت: زراعت چوب در سال گذشته در  2400 هکتار بوده و تولید نهال در نهالستان‌ها
شامل 34 ميليون اصله اعلام شده است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته 53 هزار هکتار جنگل‌کاری و توسعه جنگل، 240 هزار هکتار بهبود و اصلاح مراتع، 437 هزار هکتار اجرای عملیات آبخیزداری و 17 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی در منابع طبیعی کشور  انجام شده است.

جلالی با بیان اینکه امسال با تمام توان کار را با  مشارکت مردم دنبال خواهیم کرد، مهم‌ترین رویکرد سازمان را جامع‌نگری در حوزه‌های آبخیز و استفاده از توان و مشارکت حداکثری مردم در منابع طبیعی بیان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بروز پدیده خشکسالی، افت آب‌های زیرزمینی و پدیده بیابان زایی را از چالش‌های قابل توجه منابع طبیعی برشمرد و گفت: کنترل ریزگردها، مقابله با بیابان زایی و  توسعه عملیات آبخیزداری به منظورجلوگیری از بحران بی‌آبی و تبخیر آب از برنامه‌های اولویت دار و در دست اجرای این سازمان در سال جاری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار