تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری همزمان با سوم تیرماه سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به امضا رسید.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، در جلسه امروز با حضور احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و خداکرم جلالی، رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری تفاهم نامه همکاری مشترک در محل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به امضا رسید.

احمد کبیری با اشاره به اهمیت انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و بر اساس ظرفیتهای قانونی اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و دستورالعمل ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در امور حاکمیتی و تصدی گری منعقد شد.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی کمک به ارتقاء بهره وری و کمک به مهندسی سازی فرایند حفظ، احیا و بهره برداری از منابع طبیعی را از نتایج امضاء این تفاهم نامه دانست و افزود: ارتقاء شاخصهای حفاظت، احیاء و بهره برداری منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور و استفاده از ظرفیتهای فنی تشکلهای مهندسی منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور از اهداف مورد نظر است.

کبیری بر لزوم توجه به بحث نظارتها در عرصه منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: براساس ماده ۲ این تفاهم نامه مقرر گردید همکاری در زمینه های نظارت بر اجرای طرحهای مرتعداری و مدیریت چرا، نظارت بر اجرای طرحهای موضوع اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری و پیگیری اخذ حقوق مربوطه دولتی و همچنین نظارت بر اجرای طرحهای جنگلداری صورت گیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به تعهدات طرفین در اجرای مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: ابلاغ سیاستها، دستورالعملها و آیین نامه های اجرایی به استانها توسط طرفین، تدوین برنامه های سالانه و ایجاد تمهیدات برای اجرایی شدن آن توسط طرفین را از جمله تعهدات این تفاهم نامه عنوان کرد.

این تفاهم نامه در ۴ ماده به امضاء طرفین رسید و از تاریخ امضاء بمدت ۵ سال معتبر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار