کشورهای خلیج فارس تنها تعداد اندکی از پناهندگان سوری را پذیرفته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبر گزاری فرانسه در یادداشتی نوشت، درحالیکه صدها هزار پناهنده سوری در اردوگاه‌ها به سختی زندگی می کنند و یا زندگی خود را برای رسیدن به اروپا به خطر می اندازند، کشورهای ثروتمند خلیج فارس تعداد اندکی از آنها را پذیرفته اند.

بیش از 4 میلیون سوری تا پایان اوت کشور خود را ترک کردند؛ اما تنها تعداد کمی از آنها در شش کشور عضو «شورای همکاری خلیج فارس» پذیرفته شدند. بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی کمک های مالی زیادی در اختیار این پناهندگان قرار داده اند؛ اما به پذیرفتن آنها در کشور خود تمایل ندارند.

چرا در بزرگترین بحران مهاجرت زمان حال، این کشورها علی‌رغم مشابهت فرهنگی و مذهبی، در مقایسه با اروپا، از پذیرفتن پناهندگان سرباز می‌زنند؟ این انتقادها نه تنها در غرب بلکه در خود منطقه هم صورت می گیرد.

خبرگزاری فرانسه از زبان یکی از این پناهندگان می نویسد: «کشورهای خلیج فارس وقتی می بینند اروپا درهایش را زودتر از آنها بر روی پناهندگان سوری باز کرده است، باید خجالت بکشند » 
پدر «آیلان کردی،» کودک سه ساله سوری که در آبهای ترکیه غرق شد، در مراسم تشییع همسر و دو فرزندش گفت: «من از دولت های عربی، و نه کشورهای اروپایی، می خواهم  ببینند چه به روز فرزندان من آمده است و به خاطر این کودکان، به مردم سوریه کمک کنند.»

خبرگزاری فرانسه در ادامه می نویسد برخی در پاسخ به این انتقادات، استدلال می کنند در حال حاضر صدها هزار سوری در کشورهای خلیج فارس مشغول به کار هستند. برخی دیگر هم معتقدند دولت های غربی باید سرزنش شوند. آنها باید با عواقب سیاست های کوته بینانه خود روبرو شوند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار