دولت اروگوئه روز دوشنبه اعلام کرد تا پایان سال 2015 میلادی به هفت خانواده سوری دیگر پناهندگی خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دولت اروگوئه روز دوشنبه اعلام کرد تا پایان سال 2015 میلادی به هفت خانواده سوری دیگر پناهندگی خواهد داد.

دولت اروگوئه با اشاره به این که در سال 2014 میلادی به پنج خانواده سوری پناهندگی داده است اعلام کرد اروگوئه قصد دارد تا پایان سال جاری به هفت خانواده پناهجوی سوری دیگر پناهندگی دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونته ویدئو دولت اروگوئه هفته گذشته اعلام کرده بود به دلایل بودجه ای، در خصوص امکان پناه دادن و یا پناه ندادن به هفت خانواده پناهجوی سوری مردد است.

رودولفو نینووآ وزیر امور خارجه اروگوئه با اشاره به پذیرش پنج خانواده پناهجوی سوری در اروگوئه در سال 2014 میلادی این اقدام را سخت و پیچیده توصیف کرد.

وی همچنین بر تفاوت فرهنگی میان مردم سوریه و اروگوئه تاکید کرد.

دولت اروگوئه در چارچوب برنامه ای بی سابقه درآمریکای لاتین در زمینه استقبال از پناهجویان، در اکتبر سال جاری گذشته از ورود چهل و دو آواره سوری به کشور که اکثریت آنها را کودکان تشکیل می دادند استقبال کرد.

دولت اروگوئه همچنین همبستگی مردم کشورش را برای درک شرایط کنونی ملت سوریه و کمک به آنها خواستار شد. این درحالی است که برنامه استقبال از پناهجویان که خوزه موخیکا رییس جمهوری سابق اروگوئه آن را آغاز کرد جنجالی را در این کشور کوچک آمریکای جنوبی موجب شده است.

هزینه پذیرش پناهجویان سالیانه هشتصد هزار دلار، در طی سه سال بر آورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار