نخستین پرواز حج تمتع صبح امروز فرودگاه همدان را به مقصد جده عربستان ترک کرد و این پرواز ها تا 4 روز آینده ادامه دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر فرودگاه همدان اظهار داشت: امروز نخستین پرواز حج تمتع امسال فرودگاه همدان به فرودگاه جده ساعت 4 و 55 دقیقه صبح انجام شد.

علی کیخایی  با اشاره به اینکه براساس برنامه اعلام شده، 9 پرواز حج تمتع از فرودگاه همدان به سمت جده عربستان انجام می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر پروازهای حج تمتع فرودگاه همدان با ایرباس 300-600 پهن پیکر و با ظرفیت 273 نفر مسافر در حال انجام است.

وی  با تاکید بر اینکه برای انجام پروازهای برگشت که در مهر ماه انجام می شود اماده هستیم اظهار داشت : در پروازهای حج تمتع، دو هزار و 762 نفر از فرودگاه همدان به جده عربستان منتقل می‌شوند، و اعلام آمادگی کرده ایم  تا زائران خرم‌آباد هم از فرودگاه همدان به جده عربستان منتقل شوند ولی امسال عملیاتی نشده و تنها زائران کردستان و همدان از این فرودگاه به جده عربستان پرواز می‌کنند.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه سال آینده با افتتاح ترمینال پروازهای زیارتی، فرودگاه همدان ظرفیت پذیرش زائران هفت استان را دارد، گفت: زیرساخت‌های لازم برای انجام پروازهای حج تمتع و عمره در فرودگاه همدان فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود سال آینده انتقال زائران سه استان توسط فرودگاه همدان انجام شود.

وی درباره برقراری پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه همدان نیز گفت: برقراری پروازهای عتبات عالیات نیازمند همراهی و همکاری حج و زیارت بوده و این نهاد باید زائران را برای انجام پروازها تامین کند.

کیخایی با اعلام اینکه زیرساخت‌های لازم برای انجام پروازهای عتبات عالیات در فرودگاه همدان فراهم است، تاکید کرد: در صورت تامین زائران، پروازهای برنامه‌ای عتبات عالیات از فرودگاه همدان برقرار می‌شود.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، پرواز ، فرودگاه ، تمتع ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.