همایش آشنایی با یوز پلنگ آسیایی به مناسبت گرامی داشت روز ملی یوزپلنگ ایرانی، با حضور فعالان و دوست داران محیط زیست و مسئولان در شاهرود برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، همایش آشنایی با یوز پلنگ آسیایی که شامگاه یکشنبه به همت جمعیت دیدبان طبیعت شاهرود در سالن هلال احمر این شهر برگزار شد، ضمن آشنایی علاقه مندان با این حیوان در خطر انقراض، در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری آن، عوامل کاهش جمعیت، خطرات و دشمنان و ویژگی های منحصر به فرد این سریع ترین دونده روی کره زمین بحث و تبادل نظر شد.

 احمد خرم معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در خلال برگزاری این همایش، ضمن تأکید بر ضرورت حفاظت از طبیعت به عنوان یک وظیفه انسانی، گفت: نگاه دولت تدبیر و امید زیست محیطی است و این مهم یکی از ویژگی های آن به حساب می آید.

   احمد خرم با بیان این که برگزاری چنین برنامه هایی بسیار ارزشمند بوده و تأثیر زیادی در آشنایی و حفظ این گونه نادر خواهد داشت، خاطر نشان کرد: هرکدام از ما مسئولان نیز که در گوشه ای از این شهر مشغول خدمتیم نیازمند آشنایی با این حیوان در خطر انقراض در محدوده زندگی خود هستیم و این کار با برگزاری این همایش به خوبی انجام شد.

وی در خصوص توجه ویژه به حفظ محیط زیست در پروژه های اجرایی دولت در شهرستان شاهرود نیز ابراز داشت: با هدف نگهداری و صیانت از محیط زیست، مطالعاتی در خصوص پروژه های عمرانی در حال انجام است تا این طرح ها با کم ترین خسارت به طبیعت و با بهترین روش های ممکن عملیاتی شود. 

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.