مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور توانمند سازی و پیشگیری از بروز بیماری، آموزش های بهداشتی به زائران بیت الله الحرام ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر صادقی با بیان اینکه اعزام حاجیان به سرزمین وحی آغاز شده است افزود: در این راستا، از چند ماه قبل برنامه های آموزشی مدیران ، مسئولان و پزشکان کاروان های حج در دستور کار قرار گرفت و تمامی موارد بهداشتی مورد نیاز اعم از بهداشت محیط، سلامتی زائر و پیشگیری از بروز بیماری ها به گروههای هدف ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله در موسم حج به دلیل ارتباط نزدیک حاجیان کشورهای مختلف با یکدیگر امکان بروز بیماری هایی همچون عفونتهای تنفسی گسترش می یابد گفت: بدین منظور علاوه بر مدیران و پزشکان کاروانها، به زائران نیز در قالب پمفلت، آموزش های لازم ارائه شده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: همچنین از امروز نیز کارشناسان بهداشتی با حضور در پایانه مرزی فرودگاه شهید هاشمی نژاد، آخرین توصیه های بهداشتی به زائران را ارائه می شود.

وی گفت: همچنین فرم های مخصوصی به زائران ارائه می شود که در زمان حضور در مکه و مدینه مشکلات سلامتی خود را در آن یادداشت و زمان بازگشت به کارشناسان بهداشتی تحویل دهند.

دکتر صادقی تاکید کرد: همچنین در زمان بازگشت زائران نیز کارشناسان بهداشتی، حجاج بیت الله الحرام را از نظر سلامتی مورد بررسی قرار می دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.