8 تا 10 درصد از افراد گرفتار میگرن هستند

میگرن یکی از سردردهای مزمن به شمار می‌آید که 8 تا 10 درصد از افراد جامعه را گرفتار کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید غفار پور عضو هیئت علمی نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران که امروز در بیمارستان سینا برگزار شد، بیان کرد: 7 الی 10 درصد از جامعه درگیر میگرن هستند.سردرد از جمله بیماری هایی است که با توجه به شیوع بالا از جمله مهمترین مسائل پزشکی خصوصا در بیولوژی به شمار می‌آید.
 
وی افزود: از هر 100 نفر مرد سه الی هفت نفر سردرد میگرنی دارند که این آمار در خانم‌ها 15 نفر است .

غفارپور با اشاره به عوارض بیشمار سردرد عنوان کرد: اگر این سردردها تنها یک روز مانع کار فرد شوند از نظر اقتصادی بار منفی زیادی را با خود به همراه می‌آورند، علاوه بر این سردرد نه تنها  سلامت جسمی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بلکه در سلامت روحی فرد نیز اثر می‌گذارد، بدین ترتیب سردرد جزو اختلالات شایع در ایران و سایر کشورهای جهان محسوب می‌شود . 

وی ضمن ارائه تعریفی از سردردهای حاد و مزمن اظهار کرد: اگر شروع سردرد مشخص باشد حاد و اگر نتوان شروع آن را به درستی مشخص کرد مزمن نامیده می‌شود، همچنین سردرد مزمن سردردی است که دائما تکرار می‌شود و اغلب سردردهای علم نورولوژی در این گروه قرار می‌گیرند. 

عضو هیئت علمی نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران راجع به علائم مقدماتی سردردها اینگونه توضیح داد: علائم مقدماتی دو گروه هستند گروه اول: علائمی هستند که روزها و ساعتها قبل از سردرد مشاهده می‌شوند و  جزو اختلالات هیپوتالوموس قرار دارند .این علائم شامل افسردگی، علاقه به فضاهای کار، افزایش حجم ادرار وفعال یا تنبل شدن فرد می شود.
 گروه دوم علائمی است که تنها دقایقی قبل از شروع سردرد مشاهده می‌شود .

وی اضافه کرد: 99 درصد از افراد حداقل یک بار در طول عمر خود سردرد را تجربه کردند البته سردردهای میگرنی در کودکان و نوجوانان شایع تر است .

نکته حائز اهمیت در درمان میگرن‌ها، نرمال کردن وضعیت روحی فرد از نظر خانوادگی و کاری می باشد. همچنین عملکرد هیپوتالاموس باید حتما مد نظر قرار گیرد. 



انتهای پیام/ 
برچسب ها: سردرد ، میگرن ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار