به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محسنی افزود: از این تعداد 59 هزار خانوار شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان، مستمری بگیر محسوب می شوند.
وی، الکترونیکی کردن خدمات این سازمان را از برنامه های گسترده برای تسهیل امور مستمری بگیران و بیمه شدگان عنوان کرد .
محسنی همچنین افزود: خدماتی مانند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، ارایه فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق اینترنت و مشاهده سوابق بیمه ای از جدیدترین اقدامات تامین اجتماعی در تسهیل امور بیمه ای و کاهش مراجعه حضوری افراد زیر پوشش است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان اضافه کرد : در شرایطی که منابع ورودی تأمین اجتماعی در چند سال گذشته کاهش یافته، هزینه های این سازمان همچنان رو به افزایش است، و از این رو مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت و کارفرمایان باید به زودی وصول شود تا بتوان به تعهدات عمل کرد.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان گفت: در حال حاضر با انباشت مطالبات معوقه از کارفرمایان و بخش های دولتی مواجه هستیم.
محسنی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی و بدون وابستگی بودجه به دولت است و پرداخت به موقع حق بیمه از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی، باعث ارتقاء کیفیت خدمات این سازمان می شود.
تامین اجتماعی استان قزوین با 8 شعبه مادر، 3 کارگزاری، و 6 شعبه اقماری در استان قزوین فعالیت می کند.
انتهای پیام/ح