مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از زمان اکران فیلم محمد رسول الله (ص) در کرمان تاکنون، 4 هزار و 340شهروند کرمانی در 4 سالن سینمای این شهر ، از این فیلم تاریخی استقبال کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان:

سینما به عنوان هنر هفتم یکی از ابزارهای مهم فرهنگی تأثیرگذار در جذب مردم به شمار می رود. سینمای ایران در طول دوران فعالیت خویش همواره با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است به طوریکه طی سالهای اخیر در بعضی از سینماها با وجودی که تجهیزاتشان به روز شده، شرایط فروش خوب نیست و مردم تمایل چندانی به سینما رفتن ندارند.

این در حالیست که شبکه های مختلف ماهواره ای و رسانه های گوناگون، فیلم ها و لوح های فشرده در جامعه گسترش پیدا کرده است و به اظهار نظر بعضی ها، سینماها دچار عقب ماندگی شده اند.

پس دست اندرکاران سینما و سینماگران به این فکر افتادند تا برای جبران این عقب ماندگی، با ابتکارات و برنامه ریزی های مناسب جایگاه از دست رفته را باز یابند.

طی این سال ها بسیاری از تهیه کنندگان وکارگردانان فیلم ها با روی آوردن به ساخت فیلم های شاخص تدبیر مؤثریدر زمینه ی جبران کاهش استقبال از سینماها اندیشیدند.

فيلم سینمایی محمد رسول الله(ص)، آخرين ساخته مجيد مجيدي از جمله آثار فاخریست که برای تولید آن پنج سال زمان صرف شده است و در دهه كرامت روی پرده سینما رفت.

این فیلم ۱۷۱ دقيقه ای درباره سال‌های اوليه زندگي پيامبر اسلام(ص) است كه با بودجه ۵۰ ميليون دلاری تولید شده و به عنوان گران ترين فيلم ساخته شده در ايران شناخته مي‌شود.

فروش بليط‌های این فيلم سينمايی در روزهای آغازين اكران در سراسر كشور، نشان از استقبال پرشور مردم داشت.

نظر رهبر معظم انقلاب درباره فیلم محمد رسول الله(ص)

صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فعالان مجازی كه چندی پیش در شهر مشهد برگزار شده بود در خصوص ديدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره فيلم مجيدی گفت: شنیده ام ايشان بعد از ديدن فيلم كه به نظرمي‌رسيد، زمانش طولاني و خسته كننده بوده باشد، فرمودند: "حاضرم همين الان با همان شوق اوليه فيلم را از اول تا به آخر دوباره ببينم."

فرشید فلاح لاله زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه فیلم تاریخی محمدرسول الله (ص) مهمترین فیلم بین المللی جمهوری اسلامیست، افزود: این فیلم نشانه ی بارزی از دیپلماسی فرهنگی است.

استقبال بی نظیر از فیلم محمد رسول الله(ص) در کرمان

وی به استقبال بی نظیر مخاطبان از فیلم محمد رسول الله (ص) در سراسر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این فیلم در استان کرمان هم مورد اقبال عمومی قرار گرفته، به طوری که لحظه به لحظه، میزان استقبال در حال افزایش است.

فلاح لاله زاری با اعلام اینکه هم اکنون چهار سالن سینما در کرمان هر روز این فیلم را اکران می کنند، تصریح کرد: هر روز در همه ی سالن ها میزان استقبال مردم در حال افزایش است.

وی با ابراز خرسندی از اکران این فیلم در کرمان یادآور شد: این فیلم با احیای سینماهای شهرستانهای بم ، شهربابک و رفسنجان همراه بوده است.

فلاح لاله زاری با بیان اینکه در حال حاضر این فیلم تنها در کرمان اکران می شود، گفت: بزودی این فیلم در شهرستانهای بم ، شهربابک ، رفسنجان و زرند نیز اکران می شود.

وی افزود: به علت تعطیل شدن سینمای شهرستان زرند، مجتمع فرهنگی ـ هنری این شهرستان برای اکران فیلم محمد رسول الله (ص) تجهیز شده است.

اکران فیلم محمد رسول الله(ص) و زنده شدن سینماها در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به افزایش میزان فروش در کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: استقبال مردم طی روزهای اکران این فیلم، سبب زنده شدن سینماها شده است.

فلاح لاله زاری تصریح کرد: تاکنون در سینما آسیا هزار و 365 نفر ، سینما مهتاب هزار و 250 نفر و در دو سالن سینمای شهرتماشا هزار و 725 نفر از این فیلم استقبال کرده اند.

وی با اعلام اینکه این فیلم از 8 شهریور در کرمان به روی پرده سینما رفته، یادآور شد: تاکنون روند رو به رشد این فیلم بی نظیر بوده است.

فلاح لاله زاری، این فیلم را یادآور صلح و مبارزه فرهنگی با افراط گرایی و به تصویر کشیدن چهره ی اسلام ناب محمدی دانست و به خانواده ها توصیه کرد این فیلم را ببینند.

گزارش مریم سادات بهادر

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.