مرحله ششم طرح صیانت از سلامت شهروندان با شناسایی 450 نانوای متخلف در سطح شهر مشهد پایان یافت .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان رئیس شعبه 4 تعزیرات مشهد گفت : این طرح که از 7 شهریور و به مدت ده روز آغاز شده بود بیش از هزار واحد نانوایی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که از این تعداد 450 مورد نانوای مختلف شناسایی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسینی کدکنی افزود :در این طرح12 اکیپ شامل کارشناسان فنی اداره غله، اداره بهداشت، بازرسیان اصناف و بازرسیان اتحادیه از نانوایی های سطح شهر بازدید کردند.

وی گفت: بیش از 50 درصد از واحدهایی که تخلف داشته‌اند رای‌های مختلف صادر شده است و ما بقی در حال پیگیری است.

رئیس شعبه 4 تعزیرات مشهد با اشاره به تخلفات نانوایی های شهر افزود: یکی از موارد تخلفی را عدم حضور صاحب نانوایی یا نمانده آن عنوان کرد که جزء موارد مشهود است که دربعضی از نانوایی‌ها مشاهده میشود عدم حضور صاحب نانوایی یا نماینده آنهاست و متاسفانه اکثر نانوایی‌ها اجاره داده شده‌اند بدون آنکه پروانه‌ کسب به نام مستاجر صادر شود که همین موضوع یک تخلف محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسینی استفاده از اسانس‌های غیر مجازرا از تخلفات دیگر نانوایی ها اعلام کرد وگفت : در بازدید از برخی از نانوایی‌هایی مشاهده شدکه برخی از آنان با استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز همانند جوش شیرین، جوهر قند و رنگ‌های غیر مجاز که برخی از این مواد افزودنی، سمومی را به همراه دارد.

حسینی کدکنی گفت: داشتن کارت بهداشت برای کارگران شاغل در نانوایی اجباری است ولی برخی از نانوایی‌ها که مورد بازرسی قرار گرفته‌اند کارت بهداشت نداشتند.

وی حضور کارگران غیر مرتبط معتاد به مواد مخدر را از دیگر تخلفات برخی از نانوایی ها اعلام کرد.

وی یادآور شد این طرح با هدف سلامت زائران و مجاوران به مدت 10 روز با موضوع مبارزه با کم‌فروشی، گرانفروشی، تقلب و افزودنی‌های غیر مجاز بلانکیت‌، جوش شیرین در نان‌، عرضه خارج از شبکه آرد و در سطح شهر مشهد اجرا شد .

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.