در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان/

عراقچی: محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی مربوط به متن برجام نیست

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی در قطعنامه شورای امنیت به طور کامل نوشته شده و مربوط به متن برجام نیست.

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس اظهارداشت: امروز جلسه‌ای 5 ساعته در کمیسیون برجام مجلس داشتیم که در آن، محور حقوقی توافق برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به دلیل پیچیدگی و حساسیت متن برجام به مباحث تحریم، امور فنی و مسائل سیاسی نیز ورود پیدا کردیم.

عراقچی در ادامه افزود: در قطعنامه شورای امنیت به محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی به طور کامل اشاره شده و بحث درباره این دو مقوله به برجام ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی اضافه کرد: بحث تحریم‌های تسلیحاتی از ممنوعیت کاملی که در قطعنامه گذشته وجود داشته در قطعنامه جدید به یک محدودیت 5 ساله تبدیل شده که حتی این محدودیت هم مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیست.

معاون وزیر امور خارجه در خصوص تحریم‌های اقتصادی افزود: در روز اجرای توافق و قبل از اینکه ایران فعالیتی انجام دهد، آمریکا و اروپا تحریم‌های اقتصادی و مالی خودشان را لغو و یا متوقف می‌کنند و مابقی تحریم‌ها که شامل تحریم‌های تسلیحاتی است با یک فاصله معقول 5 تا 8 ساله برداشته خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: بحث امنیت ملی، تمامیت ارضی و صیانت از منافع ملی به هیچ وجه برای ما قابل مذاکره نبوده و نیست چرا که ما در هر مرحله به دنبال حفظ عزت ایران هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Azerbaijan
جواد
۰۸:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مطابق خواسته مردم و فرمايش رهبر معظم انقلاب ، اولا توقف و تعليق تحريم ها غير قابل قبول است ، ثانيا برداشته شدن تمامي تحريم ها آنهم در روز شروع قرارداد بايستي انجام گيرد ، ثالثا بايستي چهارچوب و قالب تحريمها نيز از بين برود. و بس
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
یادمه یکی میگفت تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست !! اون روزا خعلی ها بر ضدش قد علم کردند