رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: فکر نمی‌کردیم در رقابتهای جهانی آرکو مدال کسب کنیم که خوشبختانه این امر میسر شد.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه رقابت‌های جهانی از حساسیت زیادی برخوردار است و سطح کیفی آن بالاست، سنگنوردان قدر‌ و قوی در آن شرکت می‌کنند کسب مدال افتخار بزرگی به حساب می‌آید پیش بینی نمی‌کردیم بتوانیم مدال بدست بیاوریم اما خوشبختانه این موضوع میسر شد و علی‌پور موفق به کسب مدال نقره در بخشی سرعت شد.

وی تصریح کرد: این سنگنورد اهل قزوین با تمرینات خوب و منظمی که زیر نظر مربیان خود انجام داده است موفق به کسب نایب قهرمانی در این مسابقات شده است.

زارعی افزود: عملکرد نفرات اعزامی به این رقابت‌ها با رکوردهایی که زدند راضی کننده بود هدف ما صرف حضور و کسب تجربه دراین مسابقات بود.

وی عنوان کرد: نفرات اعزامی به مسابقات جهانی آرکو ایتالیا جزو قهرمانان سنگنوردی کشورمان هستند.

**حضور حداکثری سنگنوردان دنیا در ایتالیا

در مسابقات جهانی آرکو 1200 سنگنورد از 54 کشور در 3 رشته بولدرینگ، سر‌طناب و سرعت به میدان رفتند که این امر نشان از حداکثری حضور ورزشکاران این بخش در این مسابقات بود.

**حضور سنگنوردان پر تعداد از ژاپن و قزاقستان

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: در مسابقات جهانی آرکو قزاقستان و‍ ژاپن سنگنوردان زیادی با خود به این مسابقات آمده بود (هرکشور 35 سنگنورد) البته از کشورهای اروپایی نیز سنگنوردان زیادی شرکت داشتند باید در سنگنوردی آینده نگر بود.

زارعی در این باره اذعان کرد: حضور حداکثری برخی کشورها در این رقابت‌ها نشان از آینده‌نگری و پشتوانه‌سازی این کشورها  برای سنگنورد است که ما نیز باید اینگونه هدف‌گذاری وسرمایه‌گذاری داشته باشیم.

**زمان بازگشت تیم ملی به ایران

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مورد بازگشت ملی پوشان گفت: تیم ملی سنگنوردی نوجوان و جوانان کشورمان 4 بامداد روز چهارشنبه 18 شهریور از طریق فرودگاه بین المللی امام (ره) به میهن باز می‌گردند.

** افتتاح دیواره سنگنوردی در آبیک

در نخستین جشنواره آموزشی و تمرینی بانوان کشور پاسداشت مهری زرافشان که روز گذشته در آبیک برگزار شد، دیواره سنگوردی سالن پیامبر اعظم (ص) افتتاح شد، این سالن به متراژ 200 متر مربع با ارتفاع 154 متر به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار