رزمایش دو روزه نهاجا دارای ویژگی‌های خاصی بود که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمایش دو روزه نهاجا در منطقه عمومی اصفهان در حالی به پایان رسید که نهاجا به گفته امیر سرتیپ خلبان "علیرضا برخور" به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 5، صبح شنبه  با رمز مقدس یا علی ابن ابیطالب(ع) در منطقه عمومی اصفهان با شرکت کلیه پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز و در ظهر روز یکشنبه خاتمه یافت.



بمب‌های 500 پوندی



در این رزمایش، هواپیماهای جنگنده  "سوخو24 " با شعاع و بُرد عملیاتی بلند، "اف 4"، "اف 5 "، "میگ 29"، "اف 14"، هواپیماهای سوخت رسان "بوئینگ 707 و 747"، انواع پهپادها همراه با ترابری و پشتیبانی هواپیماهای "سی 130" حضور داشتند.



بمب‌های 500 پوندی



**عملیات انجام شده در رزمایش نهاجا

در رزمایش فداییان حریم ولایت عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی، استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز "فکن"، "ای اس آر"، "پی آی آر"، "کورس"، "گلاید" و انواع سامانه های تاکتیکی "سیار" و "اپروچ"، مأموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک، انجام عملیات تاکتیکی در حوزه پست فرماندهی، واکنش سریع در بحران، عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش، تمرین عملیات بُرد بلند جنگنده ها همراه با سوختگیری هوایی، دقت در نقطه زنی بمب‌ها و راکت‌ها در عملیات هوا به زمین و هوا به هوا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن‌ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات با بکارگیری پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین، استفاده از هواپیماهای گشت هوایی به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن و انهدام اهداف کشف شده با موفقیت انجام شد.



بمب‌های 500 پوندی


انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین با استفاده از بمب‌های هوشمند سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری،  تلویزیونی، حرارتی و راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور از دیگر اهداف محقق شده در این رزمایش بود.



**امیر روز خوش: اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم خواهند شد

البته قبل از شروع روز دوم رزمایش امیر سرتیپ "مسعود روزخوش" سخنگوی پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت در در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های رزمایش نهاجا و امکان انجام سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" اظهار داشت: سوخت‌گیری جنگنده "سوخو به سوخو" انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز دوم رزمایش همچنین انهدام اهداف زمینی با "هواپیماهای بمب‌افکن بردبلند" انجام خواهد شد و اهداف مشخص واقعی را از بین خواهیم برد.

سخنگوی پنجمین رزمایش مدافعان حریم ولایت تصریح کرد: در روز دوم رزمایش همچنین در حوزه جنگ الکترونیک و سیستم‌های اخلالگر تمریناتی در نظر گرفته شده و سطح وسیعی از تجهیزات الکترونیکی در روز دوم رزمایش استفاده خواهد شد.

بمب‌های 500 پوندی


وی افزود: در این رزمایش کوبندگی، حجم آتش و محیط رزمایش مهم بوده و اهداف از پیش تعیین شده با هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن منهدم  خواهند شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش گفت: کلیه عملیات انجام شده از سوی نهاجا در این رزمایش و به خصوص در روز دوم اعم از کشف اهداف، رهگیری و انهدام آن‌ها به صورت مستقل انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به بررسی همتاسازی و آموزش کادر جوان در روز دوم رزمایش خاطرنشان کرد: تجهیزات استفاده شده در روز دوم رزمایش از سوی متخصصین نهاجا بهینه‌سازی شده است.



**انهدام پایگاه‌های از پیش تعیین شده از سوی بمب افکن‌های نهاجا

در روز دوم رزمایش  اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب ها و راکت های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. انواع جنگنده های شکاری بمب افکن نیروی هوایی ازجمله  "صاعقه"، "اف 4 "، "اف 5 "، "سوخو 24 "، "اف 14 " و هواپیماهای بدون سرنشین شرکت داشتند. خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی با استفاده از بمب های بهینه سازی شده و هوشمند لیزری، اپتیکی و بمب های هوشمند رادار زن و نقطه زن با موفقیت پایگاه‌ها و زیر ساخت‌های شبیه سازی شده را منهدم کردند.


بمب‌های 500 پوندی


بمب‌های 500 پوندی


عملیات فِلر ریزی همراه با سکوت کامل رادیویی، عملیات مقابله با تک شیمیایی و میکروبی، عملیات امداد و نجات در منطقه عمومی رزمایش، بار ریزی تاکتیکی و چتر ریزی به کمک هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه سنگین، پرتاب موفقیت آمیز بمب‌های 500 پوندی ، انهدام پهپادهای مهاجم در منطقه عمومی رزمایش، رزم هوایی "میگ 29 " و "f14" در قالب کشور دوست و دشمن، مورد اصابت قرار گرفتن باندهای هوایی فرضی توسط هواپیماهای "صاعقه" و انهدام نهایی پست‌های فرماندهی با جنگنده "F7" ، فرود موفقیت آمیز چتربازان "تیپ 65 نوهد" در منطقه رزمایش، پرواز عملیاتی اسکادران جنگنده راهبردی "سوخو 24"، انجام ماموریت‌های رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های "F5"، "میگ 29" و "صاعقه" علیه مواضع از پیش تعیین شده و انجام عملیات‌های انهدام اهداف زمینی با بمب‌افکن‌های راهبردی "سوخو 24" و "F4" با حمل انواع موشک‌های بهینه شده ساخت متخصصین و دانشمندان نهاجا از اقدامات موفقیت آمیز نیروی هوایی ارتش در رزمایش فداییان حریم ولایت بود.



بمب‌های 500 پوندی

بمب‌های 500 پوندی





در دومین روز از پنجمین رزمایش هوایی "فداییان حریم ولایت"، اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی مورد اصابت انواع بمب‌ها و راکت‌های وسایل پرنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.



****مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره رزمایش چه گفتند؟

**ابراز رضایت فرمانده نهاجا از رزمایش

امیرسرتیپ خلبان  "حسن شاه صفی" فرمانده نیروی هوایی ارتش ازعملکرد یگان‌های شرکت کننده در زمایش ابراز رضایت کرد.



**نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:  امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است

آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با حضور در جمع فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده در رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش های نیروهای مسلح علاوه بر نمایش قدرت بازدارندگی نیز ایجاد می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به رصد دشمنان و عملیات روانی آنها برای مقابله با اقتدار روزافزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از راهبردهای مقابله با دشمن و به رخ کشیدن اقتدار نیروهای مسلح، برگزاری رزمایش است و انشاءالله نیروی هوایی با انجام موفق این رزمایش بزرگ و دشمن شکن بار دیگر توانمندی و آمادگی بالای خود را به جهانیان ثابت می کند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رزمایش ها یکی از پایه های امنیت کشور هستند افزود: امروز امنیت آسمان کشور به واسطه اقتدار نیروی هوایی است که حاصل تجربیات گرانبهای 8 سال دفاع مقدس، خلاقیت و ابتکار نیروهای جوان و متعهد این نیرو در ساخت، تولید و تأمین تجهیزات پیشرفته و مورد نیاز این نیروی الهی است.



**امیر برخور: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش دست یافتیم/تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل رزمایش

امیر سرتیپ  "علیرضا برخور" جانشین فرمانده  نهاجا  با تشکر از اصحاب رسانه به خاطر پوشش کامل خبری رزمایش نیروی هوایی ارتش و ضمن تشکر از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به خاطر پوشش به هنگام رزمایش فدائیان حریم ولایت گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در پوشش خبری رزمایش نهاجا داشتند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: به همه اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش فدائیان حریم ولایت 5 دست یافتیم.



بمب‌های 500 پوندی


بمب‌های 500 پوندی





**رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در منطقه رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی حضور یافته بود، گفت: اقتدار نیروی هوایی، اقتدار ارتش و اقتدار نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با دفع شر دشمنان گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری روز گذشته در دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان فرمودند، تنها راه دفع شر استکبار و سلطه گران، ایستادگی و مقاومت است و یکی از راه های این ایستادگی، توان رزمی نیروهای مسلح ما می باشد و الحمدلله امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از توان رزمی بسیار بالایی برخوردار هستند.
     
 

**جانشین فرمانده کل ارتش: تمام اهداف طراحی شده با موفقیت انجام شد

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" جانشین فرمانده کل ارتش درباره رزمایش اظهار داشت: تمام برنامه های پیش بینی شده در این رزمایش همانگونه که طراحی شده بود به خوبی و با دقت بسیار بالا توسط تیزپروازان نیروی هوایی در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت به مورد اجرا گذاشته شد.  

وی ادامه داد: اینگونه رزمایشها و برنامه های تمرینی با توجه به تغییراتی که در مقابله با تهدیدات ایجاد می شود با برنامه ریزی گسترده و هدفمند انجام می شود تا آموزشها، تاکتیکها و تجهیزات در یک میدان عمل نزدیک به میدان عمل واقعی مورد آزمایش عملیاتی قرار گیرد و متناسب با تهدیدها ارتقا یابد و فرماندهان، مسئولان و کارکنان این نیروی الهی، دانش و علم روز را برای اداره این نیرو در اختیار دارند.



بمب‌های 500 پوندی



**حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت: این رزمایش یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را تداعی می کند

حجت الاسلام والمسلمین "احمد جلیلی صفت"، رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش با حضور در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت نهاجا گفت: این رزمایش یاد و خاطره حماسه های بی نظیر تیزپروازان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس را تداعی می کند.

وی افزود: امروز بحمدلله با ابتکار و خلاقیت هایی که عزیزانمان در نهاجا دارند، این رزمایش با برخورداری از سطح کیفی مطلوب به انجام رسید.

جلیلی صفت همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله نیروی هوایی ارتش، امروز از آمادگی بسیار بالایی در دفاع از حریم مقدس کشور برخوردارند و الحمدلله این اقتدار و توانمندی روز به روز در حال ارتقا و پیشرفت می باشد.
 

**نهاجا در دفاع از کیان کشور جدی است

رزمایش نهاجا که با ویژگی‌های خاصی همچون سایر رزمایش‌های فداییان حریم ولایت همراه بود با موفقیت انجام شد و  نشان داد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ حریم هوایی، دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران و  پشتیبانی از نیروهای دیگر آجا همچون نزاجا، نداجا و پدافند هوایی جدی است.
 
گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
زنده باد ارتش ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
من اول از هرچیز شغلی یک بسیجی وجهادی بودم بعد به ارتش رفتم با این همه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بسیار بسیار دوست دارم ولی حقوق من جانباز نخاعی ارتشی با سپاهیان فرق داره چرا من مجروح ارتش اگه بمیرم مراسم آنچنان گرفته نمی شود ولی .......البته منیع امر ولایت هستم خودم یک نفر بودم ولی امروز چند نفرین از یک خانواده عاشق رهبر ی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اين ارتشيهاي بدبخت طوري ازاصحاب رسانه به خاطرپوشش خبري تشكرميكنه كه فقط كافيه اون عكسي راكه خودتان گذاشتيدببينيدفقط ٣عددميكروفن جلوي اين اميربزرگوارهست حالامانورسپاه اگه بودتمام صداوسيماتعطيل ميشدوپوشش خبري ميدادندحيف اين همه زحمت وفداكاري (ازطرف يكي ازپرسنل بدبخت ارتش)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اين ارتشيهاي بدبخت طوري ازاصحاب رسانه به خاطرپوشش خبري تشكرميكنه كه فقط كافيه اون عكسي راكه خودتان گذاشتيدببينيدفقط ٣عددميكروفن جلوي اين اميربزرگوارهست حالامانورسپاه اگه بودتمام صداوسيماتعطيل ميشدوپوشش خبري ميدادندحيف اين همه زحمت وفداكاري (ازطرف يكي ازپرسنل بدبخت ارتش)
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۰۱:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
درود بر نيروهاي نظامي كشور عزيزمان ايران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
من با نظر شما در مورد شجاعت و ایمان خلبانهای ایرانی موافق هستم برادر.در این مورد هیچ شکی نیست.ولی واقعا انصاف نیست که همه چیز رو بندازیم گردن خلبانها و هیچ کوششی در خصوص نو سازی و بهینه سازی ناوگان هوایی کشور اون هم حوزه مهم دفاعی و هواپیماهای جنگنده نکنیم.اونم تو شرایطی که دنیا در این زمینه پیشرفتش به روزه و دشمن اصلی ما آمریکاست.ما حتی در برابر کشورهای عربی هم در این حوزه ضعیفتریم.در حالی که تو حوزه های دیگه مثلا پهبادها پیشرفت خوبی کردیم.ولی واقعیتش اینه که بحث هواپیماهای جنگنده تو این زمانه خیلی مهمه و اکثر جنگها توسط همین هواپیماها مدیریت و انجام میشن.من به عنوان یک ایرانی به نیروهای مسلح کشورم و بخصوص خلبانهای شجاعش افتخار میکنم ولی این نیاید باعث بشه که واقعیتها رو نگیم.ما باید الان نسل دوم قاهر رو عملیاتی میکردیم هرچند که صحبت کردن آسونه و این کار تو این حوزه نیاز به تخصص و تجربه بالایی داره ولی به هر حال شتر سواری که دولا دولا نمیشه.به امید پیشرفت ایران زمین و درود بر تیز پروازان ارتش جمهوری اسلامی ایران.
Iran (Islamic Republic of)
mohamd
۲۲:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سپاه وارتش هردودریک راستاویک هدف حرکت میکنندوهمهنیروهای نظامی وانتظامی پیرو خط رهبرند
تعدادباندگوملاک نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ب قران من حاظرم پول توی جیبم رو بدم واسه تجهیزات نظامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
افتخار ما سپاه است خوشحال هستم که چنین توانی داریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ما ریشه در اعماق اقیانوس داریم
البرزمان از خشم دریا کندنی نیست
با چشم طعمه کشور ما را نبینید
باور کنید این لقمه هرگز خوردنی نیست
گرگ دروغینی در این صحرا نباشد
یعنی برادرهای یوسف ناتنی نیست
یعقوبهائی دارد این کشورکه حتی
امیدوار بوئی از پیراهنی نیست
درود بر سپاه وارتش
Iran (Islamic Republic of)
م گ
۱۷:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
هواپیما های نسل سوم بمبهای 2000 پوندی حمل می کنند جقدر بمب 500 پوندی را بزرگ نمایی می کنید
Iran (Islamic Republic of)
سيدرسول وسوق
۱۷:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
افرين
Iran (Islamic Republic of)
وطنی
۱۵:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اینجا ایران اسلامی / این رزمایشها نه واسه نمایش بلکه واسه پیام است به کسانی که باید بگیرن/وقتی با یک هواپیمای قدیمی کارای به روز را انجام بدی وقتی هدف را با دقت بزنی وقتی خودت تعمیر کنی وقتی خودت صلاحشو بسازی. این هنره واگر نه با هواچیمای به روز که هنر نیست رزمایش انجام بدی. مهم غیرت /باور به ولایت و بصیرت است/ دشمن پیام را میگیرد که ما چه در چنته داریم/ یا حق
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۵:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درود بر سپاه و ارتش بزرگوار .زنده باد ایران عزیزم..زنده باد مردم میهنم..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام به همه جان بر کفان ایران اسلامی.سپاس خداوند بخاطر ایران امن که آن هم از برکت وجود رهبر عزیزمان است. جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درود بر رهبر جمهوری اسلامی ایران این رزمایش پیش کشی به رهبر است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام برامام زمان ورهبردلها امام خامنه ی خدا قوت
تیز پروازان غیور کشورمایران
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۴:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام به ارتش و بخصوص نیروی هوایی باید بیشت اهمیت داده بشود نقش نیروی هوایی در جنگ های امروزی بخصوص جنگ هایی که در چند سال اخیر در منطقه رخ داده است غیر قابل چشم پوشی است پس لازم است که هرچه در توان داریم در تقویت و به روز کردن نیروی هوایی بکوشیم و تعداد پایگاههای هوایی بخصوص در شرق کشور را افزایش دهیم و بودجه مناسب برای این کار اختصاص یابد.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۰۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام.درسته که شایدهواپیماهای مابروزنیستندولی ایمان وشجاعتی که ارتشیان بخصوص خلبانان ایرانی دارند هیچ کجای دنیاپیدانمیشه.اون هموطن ارتشی که نوشته من بدبختم بایدگفت تفکرشما برای شمابدبختی میاره وگرنه برای دفاع ازمیهن سپاه وارتش دوبازوی قدرتمند این کشورند.خداوند حافظ همه آنها
Iran (Islamic Republic of)
محمود از دلفان
۱۵:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خوشم اومد داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
احسنت منم موافقم برادر...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
من با نظر شما در مورد شجاعت و ایمان خلبانهای ایرانی موافق هستم برادر.در این مورد هیچ شکی نیست.ولی واقعا انصاف نیست که همه چیز رو بندازیم گردن خلبانها و هیچ کوششی در خصوص نو سازی و بهینه سازی ناوگان هوایی کشور اون هم حوزه مهم دفاعی و هواپیماهای جنگنده نکنیم.اونم تو شرایطی که دنیا در این زمینه پیشرفتش به روزه و دشمن اصلی ما آمریکاست.ما حتی در برابر کشورهای عربی هم در این حوزه ضعیفتریم.در حالی که تو حوزه های دیگه مثلا پهبادها پیشرفت خوبی کردیم.ولی واقعیتش اینه که بحث هواپیماهای جنگنده تو این زمانه خیلی مهمه و اکثر جنگها توسط همین هواپیماها مدیریت و انجام میشن.من به عنوان یک ایرانی به نیروهای مسلح کشورم و بخصوص خلبانهای شجاعش افتخار میکنم ولی این نیاید باعث بشه که واقعیتها رو نگیم.ما باید الان نسل دوم قاهر رو عملیاتی میکردیم هرچند که صحبت کردن آسونه و این کار تو این حوزه نیاز به تخصص و تجربه بالایی داره ولی به هر حال شتر سواری که دولا دولا نمیشه.به امید پیشرفت ایران زمین و درود بر تیز پروازان ارتش جمهوری اسلامی ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دمشون گرم مرد میخاد با این هواپیما ها بپره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
تفرقه افکنی نکنید . دانسته یا ندانستهخود را الت دست دشمن نسازید . ارتش و سپاه یک نیروی واحد هستند و هدفشان دفاع از ایران عزیز . نیروی نظامی هر قدر کمتر رسانه ای شود امنیتش بیشتر . شاید فرماندهان عزیز و جان برکف ارتشی به خاطر ان حساسیتی که به امنیت دارند دوست ندارند رسانه ای شوند
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۱:۵۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درجمهوری اسلامی ایران دفاع اصل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
هواپیماها اکثرا منقرض شده اند مثل F5 و F4 که زمان طاغوت خریداری شده بود...
این همه صنعت دفاعی ما قوی هست: یک هواپیمای پیشرفته نمی تونیم بسازیم؟؟؟
یه قاهر ساخته شده که نه انبوه سازی شده و نه در رسانه ها زیاد نشون داده میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
باید قاهر رو تکمیل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
نخست اینکه بهشون خسته نباشید میگم.ولی متاسفانه نیروی هوایی ایران در مقایسه با همه کشورهای همسایه بجز افغانستان که اون هم امکان داره تا چند سال آینده هواپیماهای پیشرفته از آمریکا خریداری کنه از نظر به روز بودن هواپیما خیلی عقبه.هواپیماهای ایران همگی مال چند دهه پیش هستن و از نیروی هوایی کشورهای عربی بخصوص ضعیفتر. تلاش آنچنانی و چشم گیری هم نمیشه که جای امیدواری داشته باشه. تازه از روسیه هم که بخان هواپیما خریداری کنن هواپیماهای روسی از نظر تکنولوزی از هواپیماهای غربی و اوپایی عقب تر و ضعیف ترن.تنها راه سرمایه گذاری روی پتانسیل متخصصین خودمونه که اون هم قربونش برم تو یه دولت بهش بها میدن دولت بعدی بیخیال از کنارش رد میشه.دلمون رو خوش کرده بودیم به قاهر 313 که نمیدونم چرا آدم هر جا در مورد این هواپیما و زمان عملیاتی شدنش نظر میده اصلا کامنت آدم رو منتشر نمیکنن! به هر حال به نیروی هوایی خسته نباشید میگم.به امید پرواز هواپیماهای نسل پنجم ایرانی بر فراز آسمان ایران و خلیج همیشه فارس.
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۰۹:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
تا زنده ایم رزمنده ایم
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر انگلیس
-
ايراني
۰۹:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
زنده باشيد دلاوران جان بركف..
Canada
عباس
۰۹:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام
درود بر رهبر انقلاب اسلامی و درود بر سربازان دلیر میهنم ایران بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
عالی بود . ممنون از ارتش و نیروی هوایی.
ولی یه نکته مهم اینکه اکثر این تسلیحات مربوط به 50 سال پیش می شود و باید ساخت تسلیحات جدید با قابلیت های جدید مانند هواپیمای "صاعقه" در دستور کار قرار گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۱:۰۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
50 سال نه
ولي خب يكم قديمي ان
البته بايد توجه داشت كه شرايط نگهداري اين پرنده ها مهمه
شما اگه يه نگاه بندازي ، يه اف14 35 ساله ، شايد 20 سال عمرش رو زمينگير و خوابيده باشه . يعني با يه اورهال تر و تميز ، يه هواپيماي تقريبا نو دستته
اينا رم بايد ديد
Iran (Islamic Republic of)
عسکری
۰۸:۲۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درود برشرفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا
درود بر رزمندگان محور مقاومت
Belgium
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درود بر دلاوران ارتشی . خدا پشت و پناهتان و دست حق به همراهتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اين ارتشيهاي بدبخت طوري ازاصحاب رسانه به خاطرپوشش خبري تشكرميكنه كه فقط كافيه اون عكسي راكه خودتان گذاشتيدببينيدفقط ٣عددميكروفن جلوي اين اميربزرگوارهست حالامانورسپاه اگه بودتمام صداوسيماتعطيل ميشدوپوشش خبري ميدادندحيف اين همه زحمت وفداكاري (ازطرف يكي ازپرسنل بدبخت ارتش)
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
من خودم عاشق سپاه هستم ولی باهات موافقم برادر.واقعا در حق ارتش کم لطفی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
خیلی بچه گانه بود نظرت. تعداد میکرفن باعث قضاوتت بوده.
Iran (Islamic Republic of)
jashoo
۱۳:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ورود به پایگاهای هوایی برای همه آزاد نیست

فقط دو یا سه خبرنگار و دوربین اونم خبرگذاری دولتی با تاییدیه حفاظت به نمایندگی بقیه وارد میشن . برا همین تعداد میکروفن های مارک دار کمه
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۴:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
سلام
برادر گرامی تعداد میکروفون که بزرگی نمیاره.خواهشا جو الکی ندید.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۴:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
ادم های منافق عقلشون به چشمشونه ، تو اینقدر بدبختی که از این مانور فقط و فقط میکروفنش رو دیدی ، ادم منافق دنبال تفرقه اندازیه
Japan
روح الله
۱۴:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
با سلام ،با توجه به مطالب شما ،به نظر می رسه شما یه سرباز دشمن باشی تاازعزیزان ارتشی مقتدر کشورمون .حرفای تفرقه آمیز این هم در این برهه از زمان میتونه بوی تعفن تفرقه را بدهد. من نظامی نیستم اما حاضرم جونم را برای تک تک این سربازان میهن فدا کنم تا با اقتدار از کشورم محافظت کنند .پاینده با ،ایران،ارتش غیورمان و سپاه سرافرازمان.
Iran (Islamic Republic of)
محمود از دلفان
۱۴:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر منافق و درود بر ارتش و سپاه و بسیج
Iran (Islamic Republic of)
محمود از دلفان
۱۴:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
این منافق ترسو حتی جرئت نکرده اسمشم بنویسه ، خاک تو سر منافق ، خوشم اومد بچه ها خوب جوابتو دادن
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۶:۲۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
دوست عزیز ارتش وسپاه یکی هستند و وظیفشون یک چیز هست دفاع از ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۵۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
درود بر ارتش و سپاه و بسیج که هر سه بازوی ولایت هستند.
آخرین اخبار