رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است اتوبوس هاي جديد تا زمان بازگشايي مدارس به ناوگان حمل و نقل اضافه شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا اميني در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به سالروز شهادت آیت الله قدوسی اشاره کرد و گفت : شهید آیت الله علی قدوسی که بر اثر انفجار يک بمب آتش‌زا در دادستاني انقلاب توسط منافقين، ناجوانمردانه به شهادت رسيد،در ميدان مبارزه عليه رژيم شاهنشاهي هميشه از پيشگامان بود و سابقه مبارزات وي به پيش از 15 خرداد 1342 بر‌مي‌گردد.

وي به سالروز شهادت سرتیپ وحید دستجردی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار از طرفداران نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به شمار می رفت و در واقعه انفجار دفتر نخست وزیری در 8 شهریور 1360 به شدت زخمی شد و شش روز بعد بر اثر جراحات وارده، به شهادت رسید.

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به سالروز قیام 17 شهریور 1357 تصريح كرد: بی تردید، قیام 17شهریور را می توان به عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دانست.

اميني خاطرنشان كرد: ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی گناه در این روز سبب شد تا انقلابیون و رهبران آن ها در حرکت خود مصمم تر شوند .

وي به سالروز شهادت دومين شهيد محراب آیت اله سید اسدالله مدنی اشاره کرد و افزود: آیت الله مدنی مبارزی بی امان و سازش ناپذیر بودکه پس از ده ها سال مبارزه بی امان با ظلم طاغوت، در بیستم شهریورماه سال 1360، در محراب نماز جمعه تبریز پس از اقامه نماز جمعه و پیش از اقامه نماز عصر، به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت : مجلس خبرگان مظهر حضور مردم و مظهر مردمی بودن و دخالت آراء مردم و سلایق مردم است؛ هیچ نهاد دیگری را ما به این شکل نداریم که دو انتخاب در دل آن وجود داشته باشد که نشان دهنده اراده ها و نیّت های مستقل باشد.

وي عنوان کرد : مقام رهبری فرمودند مجلس خبرگان بایستی استقلال فکری داشته باشد و اسیر کلیشه های تحمیلی نظام سلطه نشود.
اميني تصريح كرد: رهبر انقلاب فرمودند مجلس نمایندگان مردم هستند و بایستی با در نظر گرفتن مصالح کشوردر مورد تایید یا رد برجام تصمیم بگیرند.

وي خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه ادبیات دشمن یعنی آمریکا باید تغییرکند ، فرمودند : از جمله حرف هایی که میزنند این است که ما انتظار داریم که مسوولین جمهوری اسلامی یا دولت جمهوری اسلامی، کاری متفاوت انجام بدهد! متفاوت یعنی چه؟ متفاوت از چه؟ متفاوت از گذشته جمهوری اسلامی؟ نخیر، چنین چیزی اتّفاق نمی افتد؛ متفاوت، یعنی از ارزشهای اسلامی عبور کردن، یعنی پایبندی به احکام اسلامی را از دست دادن؛ معنای متفاوت از نظر آنها این است؛ چنین اتّفاقی نمیافتد. نه دولت، نه مجلس، نه مسوولین مطلقاً چنین کاری را نمی کنندواگرکسی هم بخواهد چنین کاری را بکند، مردم از او قبول نمیکنند، نظام جمهوری اسلامی قبول نمیکند و چنین چیزی معنی ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه هاي عمراني شهر اظهار كرد: ارایه برنامه سه ماه کنترل طرح های عمرانی شهرداری به شورا ارایه شود تا عوامل عدم تحقق پروژه ها یا دلایل تاخیر در اجرای آنها بررسی شود.
اميني ادامه داد: بررسی سه ماه کنترل پروژه های عمرانی شهرداری سبب می شود طرح ها به صورت حداکثری تحقق یابد و رضایت شهروندان افزایش يابد.

وي اضافه كرد: گلوگاه ها در مناطق شهری یکی از معضلات توسعه شهری هستند که برای رفع آنها برنامه جامع وجود ندارد.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان بيان كرد: در منطقه 7 اصفهان گلوگاه ها شناسایی و بروی نقشه پیاده شده و هر سال بر اساس اولویت ها آزاد سازی می شود.

اميني تاكيد كرد: شناسایی گلوگاه ها در مناطق و ارایه برنامه زمان بندی برای آزاد سازی آنها درکاهش معضلات ترافیکی و به عنوان محرک های توسعه درمحلات از اهمیت برخوردار است .

وي از معاونت حمل ونقل شهرداری اصفهان خواست اتوبوس های خریداری شده را تا زمان بازگشایی مدارس به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان وارد کند تا با افزایش سفرهای شهری در مهر ماه، حمل و نقل شهری با مشکل مواجه نشود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: اتوبوس ، حمل ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.