مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل از تشکیل صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری امینی نیاکی گفت:دفتر امور زنان معاونت ترویج و نظام بهره برداری وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان روستایی کشور پروژه ها و برنامه های مختلفی را ارائه و به مرحله اجراء گذارده است که یکی از برنامه های مهم این دفتر ایجاد صندوقهای اعتبار پس انداز زنان روستایی می باشد.

وی افزود:با توجه به اثربخشی اجرای این طرح دراوضاع اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی ، این طرح توسط اداره ترویج جهاد کشاورزی آمل در 5 روستای شهرستان آمل اجرا شد که مورد استقبال قرارگرفت لذا جهت بسط و گسترش این امر مهم دردوروستادر بخش مرکزی وامام زاده عبدالله انتخاب و جلساتی با حضور جمعی از زنان روستاهای مربوطه تشکیل شد و اعضای هییت مدیره آن انتخاب شدند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد:اعتبارات این صندوق از پرداخت حق سهام اعضای آن و نیز از کمک بلا عوض دولت تامین می شود.

امینی اهداف این طرح راتقویت روحیه خودباوری ،امکان مشارکت در تصمیم گیری ،انگیزه برای پس انداز ،تحکیم اقتصاد خانواده ، انتقال فرهنگ پس انداز به کودکان بیان کرد.

وی روش کاراین طرح راانتخاب روستا و زمینه یابی و شناسایی روستا ،شناخت منابع پتانسیل تولید در روستا ،شناخت منابع مالی و وضعیت اجتماعی و فرهنگی در روستا ،جلسه کارشناسی مرکز دهستان با شهرستان ،انتخاب تسهیلگر ،تشکیل جلسات توجیهی صندوق اعتبارات خرد واعضاء گروههای اعتبار پس انداز ،انتخاب اعضاء گروههای اعتبار پس انداز و افتتاح حساب در بانک کشاورزی بیان کرد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تشکیل ، صندوق ، روستایی ، زنان ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.