کیم ایل سونگ با امضای معاهده صلح در سال 1953 حکومت کره شمالی را تاسیس و یکی از عجیب‌ترین کشورهای جهان را بنیان گذاشت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کیم ایل سونگ در خانواده‌ای پروتستان به دنیا آمد، پدرش کشاورز و مادرش دختر یک کشیش پروتستان بود. او در ابتدا نامش کیم ایل جو بود اما بعدها به کیم ایل سونگ تغییر نام داد. او دو برادر و یک خواهر داشت، برادر بزرگش توسط ژاپنی‌ها کشته شد و برادر دیگرش بعدها به عنوان معاون او در حکومت به ظاهر کمونیستی کرهٔ شمالی منصوب شد.

کیم ایل سونگ با امضای معاهده صلح در سال 1953 حکومت کره شمالی را تاسیس و یکی از عجیب‌ترین کشورهای جهان را بنیان گذاشت. حکومت موروثی او رابطه مردم این کشور با جهان خارج را به حداقل ممکن رساند و این رویه پس از فروپاشی جماهیر شوروی تشدید هم شد. گفته می‌شود کیم ایل سونگ معتقد بود هر چه دشمنان اطلاعات کمتری درباره این کشور داشته باشند امنیت آنها بیشتر خواهد بود. 

وی از جوانی به علت همجواربودن شبه جزیرهٔ کره با اتحاد جماهیر شوروی و تماس هایی که با چینی‌های طرفدار کمونیسم داشت، تحت تاثیر عقاید کمونیستی قرار گرفت و به مبارزات مسلحانه علیه ارتش ژاپن روی آورد و درسال ۱۹۳۵ ارتش ضد ژاپنی را تشکیل داد.

او تا پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم نتوانست به کشورش بازگردد؛ در آن زمان ارتش شوروی بخش شمالی شبه جزیره کره را اشغال کرده و امریکا نیز جنوب آن را تصرف کرده بود. کیم ایل سونگ با حمایت شوروی به کشورش بازگشت و یک حکومت موروثی به نام جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی را تاسیس کرد که تا امروز فرزند و یکی از نوادگانش بر آن حکومت کرده‌اند.
 
درباره بنیانگذار کره شمالی گفته شده که به او خونی که از جوان‌های کره‌ای گرفته‌شده بود تزیریق شد تا یکصد سال عمر کند. این را "کیم سو یئون" پزشک شخصی او که چندی پس از مرگ وی به کره جنوبی گریخت مدعی شد و گفته بود رهبر کره برای طول عمر روزانه چندین ساعت نیز به تماشای بازی بچه‌ها می‌نشسته است.

با این حال تلاش های کیم برای عمر زیاد نتیجه نداشت و وی در 84 سالگی بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت. جسد او مومیایی شد و در کاخ "کومسوسان" در پیونگ یانگ قرار گرفت. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار