سردار نقدی:

باید به جای خیالبافی در واردات فناوری به دنبال رسیدن به تکنولوژی‌های نوین بومی باشیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید به جای خیالبافی در واردات فناوری به دنبال رسیدن به تکنولوژی‌های نوین بومی باشیم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع عالی بسیج گیلان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: استکبار به سرکردگی امریکا به دنبال آن است که با نفوذ در میان ملت ایران و اختلاف افکنی، ملت ایران را در مقاومت و ایستادگی بر آرمان ها و ارزش های انقلاب و اسلام سست نماید.

سردار نقدی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، پیروزی در مقابل گروهک های تروریستی، مقاومت و ایستادگی در برابر تحریم های همه جانبه دشمن و ... همه و همه گواه این است که ملت ایران با حفظ اتحاد و مقاومت در مقابل دشمنان ایستاد و پیروز شد.

وی  با بیان اینکه دشمن سعی دارد با نفوذ در اراده ملت ایران، نقشه های خود را عملی کند ادامه داد: معبر دشمن برای این نفوذ، وعده های دروغین حل مشکلات اقتصادی با برقراری رابطه با امریکا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه مبتنی به کمک های خارجی برای رشد شکوفایی اقتصاد را نگاهی بی فایده و عقیم دانست و گفت: این نگاه را اقتصاد عاریتی تعبیر می کنیم اقتصادی که برای رشد و بالندگی و رونق آن نگاهش به کمک های خارجی است و توانایی ها و ظرفیت های داخلی.

سردار نقدی به اصل دوم سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: پیشتازی اقتصاد دانش بنیان متکی به پیشرفت علمی کشور و نگاه اقتصاد مقاومتی است اما اقتصاد عاریتی می گوید واردات فناوری و دانش متکی به دوستی با غرب است.

وی گفت: اقتصاد عاریتی دغدغه ای نسبت به رشد علمی کشور ندارد، دانشگاه های کشور را قابل برای تولید فناوری نمی بینند، دانشگاه ها را جولانگاه دعواهای سیاسی و حزب بازی می کند. اعتقادش این است که ما در حدی نیستیم که بتوانیم در فناوری در میان کشورها رقابت کنیم بلکه باید روابط خارجی را تغییر دهیم و از کشورهای صنعتی فن آوری وارد کنیم و دانشجوی بیشتری به خارج بفرستیم.

سردار نقدی به اظهارات برخی از مسوولین در این زمینه اشاره کرد و افزود: برخی ها با همین نگاه گفتند اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی به جز آبگوشت بز باش و قورمه سبزی نخواهیم داشت.

وی در ادامه فناوری های وارداتی را به تعبیر اقتصاد مقاومتی صنعتی از میرا و از بین رونده دانست و افزود: صنعت و فناوری ای ماندگار و با قابلیت رقابت است، که بومی باشد و ریشه در خاک داشته باشد و باید به دانشمندان خودمان اعتماد کنیم و ظرفیت های دانشگاه ها برای تولید فناوری استفاده حداکثری داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود به این موضوع اشاره داشت که هیچ کشوری حاضر نمی شود فناوری های به روز خود را در اختیار کسی قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر خارجی هاچیزی می آورند؛ های پر می آورند نه های تک، اگر غربی ها وارد اقتصاد ایران شوند وارد اقتصاد مصرفی می شوند، نه اقتصاد تولید؛ امروز به جای خیالبافی در واردات فناوری باید به دنبال رسیدن به تکنولوژی های نوین بومی باشیم.

در ادامه سردار نقدی فناوری شرکت مک دانل امریکا که هواپیمای جنگنده می سازد را از جمله فناوری های به روز این کشور دانست و تصریح کرد: اگر غربی ها وارد اقتصاد ما شوند، برای راه اندازی صنایع میکرو الکترونیک، موتور جت یا موتور مدرن خودرو سرمایه گذاری می کنند یا فروشگاه های زنجیره ای فروش محصولات آمریکایی.

وی افزود: رستوران های فست فود مک دونالد در 119 کشور جهان 35000 شعبه دارد اما شرکت هواپیما سازی مک دانل در هیچ کشور جهان، شعبه ای ندارد، اقتصاد در حال احتضار امریکا متکی به همین انحصار فناوری است.

سردار نقدی با بیان اینکه آنها فناوری ها و صنعت دسته چندم خود را به چند برابر قیمت به کشورهای دیگر می فروشند اظهار داشت: اگر آنها برای دادن تکنولوژی تحت فشار قرار گیرند فناوری های قدیمی خود را خواهند داد نه فناوری روز. آنها با پولی که از سایر کشورها می گیرند فناوری پیشرفته تری را برای خودشان می سازند و بعد ما در رقابت با خودشان می بازیم. نمونه بارز آن صنعت وابسته خودرو سازی ما است که بعد از 50 سال هنوز وابسته و عقب مانده باقی مانده است.

سردار نقدی در پایان پیشرفت ها در صنعت نظامی و تسلیحاتی کشور را حاصل اعتماد، تلاش و باور توانایی های متخصصین و صنعتگران داخلی دانست و گفت: امروز در صنعت هوایی از زیر سطح تا ماوراء جو، انواع تسلیحات و تجهیزات را داخلی می سازیم و خودمان در اغلب موارد حتی به مرحله طراحی هم رسیده ایم؛ با وجود آنکه هزینه هایی که در این بخش کرده ایم به مراتب کمتر از سرمایه گذاری در خودروسازی بوده است، چرا؟ چون تحریم بودیم و هیچ چیز نمی دادند و اراده کردیم در مقابل تحریم ها مقاومت کنیم و ظرفیت های داخلی را فعال نماییم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج ، دفاع مقدس ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار