همدان؛

بهره برداری از 280 معدن در استان همدان

رئیس خانه معدن استان همدان از بهره برداری و استخراج سالانه 2 میلیارد تن مواده معدنی از 280 معدن این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رحیم مرتضایی صبح امروز در مراسم صبحانه کاری کمیسیون تخصصی معادن استان با اشاره به اینکه 3 درصد از ذخایر معدنی کشور از معادن فعال استان استخراج می شود گفت:استان همدان  جزء 8 استان برتر در زمینه مواد معدنی است و 28 ماده معدنی در معادن استان استخراج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بررسی‌های خانه معدن، مشخص شده با این زون‌بندی منابع طبیعی، بیش از 253 محدوده معدنی در این مناطق رنگی واقع شده است افزود:در صورت جلوگیری از فعالیت معادن در مناطق رنگی و عدم تعامل منابع طبیعی، به طور حتم معادن دولومیت که سرمایه‌گذاری خوبی در آن صورت گرفته به تعطیلی کشیده خواهد شد.

رئیس خانه معدن استان همدان گفت: در این نقشه حدود 30 درصد مساحت استان با رنگ قرمز و خاکستری مشخص شده و فعالیت 94 معدن استان در این محدوده های برای محیط زیست ممنوع  است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با تاکید بر اینکه اجرای دقیق قانون زیست‌محیطی 80 درصد صنایع همدان را تعطیل می‌کند گفت: برخی استفاده‌های نابجا در طبیعت به خصوص در برداشت معدنی مشکلاتی را در سطح استان به وجود آورده است و تندباد چند روز اخیرو میزان ریزگردهای معلق در هوا منشأ استانی دارد و علت آن فعالیت واحد های معدنی در استان است.

محمدی با بیان اینکه صدور مجوز تنها سند موافقت با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی به خصوص معدنی نیست، افزود: در شروع، حین بهره‌برداری و حتی بعد از اتمام کار؛ وظایف کارشناسان محیط زیستی است تا نظارت دقیقی بر پروژه داشته باشند و در صورت تخلف پیگیر موضوع شوند.

وی یادآور شد: در کنار وظایف دولتی در محیط زیست سمن‌ها فعالیت زیادی در این بخش دارند و در صورت مشاهده تخلفات در هر بخش که لطمه به محیط زیست وارد می‌کند پیگیر موضوع می‌شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.