آثار نقاشی حمید شیخی پذیرای علاقمندان نقاشی است.

نقاشی‌های آبرنگ بر دیوار گالری فرهنگسرای مللحمید‌ شیخی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: 24 تابلو نقاشی با تکنیک آبرنگ در نمایشگاه من به دیوار گالری فرهنگسرای ملل آویزان شده است.

وی افزود: کارهای من در بیشتر سبک‌ها بوده اما چند اثر را با سبک اپرسیوسیم، اجرا کردم.

شیخی اظهار کرد: موضوع نمایشگاه، بیشتر متوجه مناظر طبیعی بوده و تنها یکی از تابلوها تصویر پرتره است. هم‌چنین ابعاد تابلوها 50ً×70 و تعدادی هم 100×70 است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه برای یک هنرمند از جهات مختلفی باعث پیشرفت می‌گردد. هم اینکه خود را ملزم می‌داند در زمان خاصی تعداد مشخصی اثر را اجرا کند و هم اینکه از این طریق با مخاطب ارتباط می‌گیرد و سلیقه‌ وی را متوجه می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

این هنرمند با اشاره به اینکه این هفدمین نمایشگاه وی است افزود: ارتباط با مخاطب تا اندازه‌ای برای هنرمند مهم است اما اگر هنرمند بخواهد خود را در چارچوب سلیقه مخاطب محدود سازد عقب می‌ماند و از خلاقیت دور می‌گردد. هر اثر باید با یک نگاه منطقی خلق شود که هم خواسته آفریننده آن را بر آورده سازد و هم نظر مخاطب را جلب کند به عنوان مثال اگر من یک خیابان در خارج از کشور را در نقاشی‌هایم به تصویر کشم شاید هیچ کس با آن ارتباط نگیرد. حال آنکه اجرای موفق یکی از خیابان‌های تهران بی‌شک مخاطبان زیادی خواهد داشت. 

وی در پایان گفت: بعد اقتصادی کار هم موضوعی است که نمی‌شود از آن غافل شد. به اعتقاد  من این بعد یک ارتباط متقابل و دوطرفه است. جامعه باید هنرمند را تغذیه و تأمین کند و از آن سو هنرمند نیز اثر هنری را به جامعه ارایه دهد.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه نقاشی در فرهنگسرای ملل از 8 تا 14 شهریور در فرهنگسرای ملل برپاست.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار