عکس‌های دیده نشده از پهلوان تختی در نگارخانه شیث به نمایش گذاشته شده است.

عباس خجسته برگزار‌کننده نمایشگاه عکس‌های زنده‌یاد تختی در نگارخانه شیث، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این نمایشگاه که به مناسبت سالروز جهان پهلوان تختی برگزار شده، حدود 400 عکس وجود دارد و در سال‌های گذشته نیز چنین نمایشگاهی در قالب پرتره‌هایی از وی در نگارخانه‌های مختلف برگزار شده بود.

وی افزود: تمام این آثار از مجموعه شخصی خود من انتخاب شده‌اند، کارهایی که شاید 50 درصد از آنها تا به حال منتشر نشده‌اند و برخی از آنها توسط دوربین خود قهرمانان گرفته شده‌اند نه خبرنگاران؛ و به خاطر این که در مجموعه شخصی‌ام از 1948 تا 1958، عکس‌هایی از 30 سال کشتی ایران و جهان وجود دارد، من همیشه گفته‌ام که می‌توانم تمام تاریخ این سال‌های کشتی را همراه با بیوگرافی به نمایش بگذارم.

خجسته در خصوص هدف برگزاری چنین نمایشگاهی تصریح کرد: من از کودکی که در محله قوام الدوله بودم، تختی را به یاد دارم و همیشه خصلت‌های پهلوانی و نیک او را دیده‌ام، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که برای اشاعه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در جامعه که این روزها خیلی کم‌رنگ شده است. چنین نمایشگاهی را برگزار کنیم. همچنین در افتتاحیه این مراسم افرادی چون سید‌علی‌اکبر حیدری قهرمان المپیک، مرشد عباس شیر خدا، خسرو زمانی، حسن زینعلی و قهرمانان دیگری حضور داشتند ولی به علت همزمان شدن این برنامه با فوت بیت‌الله عباسپور، در این هفته نیز برنامه دیگری با حضوری افرادی چون طالقانی و ... برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: متأسفانه در این زمینه  که به نوعی یک کار فرهنگی است، هیچ حمایتی از طرف مسئولین صورت نگرفته است و حتی برخی از اعضای فدراسیون کشتی هم که دعوتشان می‌کنیم با کم لطفی خود در برنامه حاضر نمی‌شوند. این موضوع ناراحت‌کننده‌ای است که امیدواریم، رفع شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 18 شهریور ماه در گالری شیث برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند تا این تاریخ به این نگارخانه مراجعه کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار