فرهادی مطرح کرد:

کاهش مشکلات اجتماعی با افتتاح خانه مهر

فرماندار تهران گفت: خانه مهر به منظور کاهش مشکلات اجتماعی و پیشگیری از بروز مشکلات جدید افتتاح شده است.

کاهش مشکلات اجتماعی با افتتاح خانه مهربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عیسی فرهادی فرماندار تهران در مراسم افتتاح خانه مهر امام خمینی(ره) مرکز فوریتهای اجتماعی حرم مطهر حضرت امام اظهار کرد: همه ما مورد عنایت، فداکاری و بزرگواری حضرت امام بوده و تاریخ قرن بیستم بدون نام و حرکت حضرت امام تاریخی ابتر و مبهم است.

وی با اشاره به موقعیت مکانی و جغرافیایی حرم مطهر حضرت امام خمینی به عنوان چهار راه ارتباطی بین شمال و جنوب و شرق و غرب کشور هموطنان و زائران 4 حرم معنوی و مقدس را در این مکان به هم می رساند، افزود: این مرکز در راستای خدمات رسانی به هموطنان و زائران حضرت امام راه اندازی شده و به دنبال کاهش مشکلات اجتماعی و پیشگیری از بروز مشکلات جدید است.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه این مراسم بابیان اینکه شهر مطلوب باید بر پایه و اساس تعریف شهروندی باشد، افزود: فراهم کردن زمینه مناسب برای آرامش، آسایش و رفاه شهروندان محور برنامه های مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه امروز شهر تهران به نقطه ای رسیده که به دنبال مشارکت یکایک شهروندان در مسیر توسعه و پیشرفت شهر است، افزود: باید از شعار و شعار زدگی دوری کنیم.

امرودی تاکید کرد: رسانه ها نقش مهم و قابل توجهی در ایجاد و ترویج فرهنگ شهروندی و توسعه و آگاهی به شهروندان در این زمینه دارند و باید به کمک شهرداری تهران و متولیان فرهنگی شهر بیایند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه امروزه شهرداری تهران در حوزه زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی و چشمگیری انجام داده است، یادآور شد: ما در تهران برای انجام تغییر در رفتار شهروندان و ترویج فرهنگ صحیح شهروندی نیازمند همراهی و همکاری جدی و موثر رسانه ها با مجموعه مدیریت شهری هستیم و دست یاری به سوی همه دلسوزان در حوزه های مختلف ومسئولیت ها چه در دولت،نیروهای انتظامی،قوه قضائیه و ... دراز می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید فاصله فکر تا عمل را در شهر تهران کم کنیم ، تصریح کرد: بدون شک مدیریت شهری تهران به عنوان یک مجموعه مدیریت محلی و با نگاه محله محور وارد کار اجتماعی و فرهنگی شده و انتظار دارد که دیگر دستگاه ها هم کمک کنند و حداقل وظایف خود را در حوزه ماموریتی خود انجام دهند.

امرودی اضافه کرد: تهران هم زندگی شبانه و هم زندگی روزانه دارد و باید قبول کنیم که در برخی موارد و مواقع زندگی شبانه در تهران آشفته و پر چالش است و همه ی مسئولیت ها و اختیارات با شهرداری تهران نیست.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه افتتاح پایگاه مهر امام (ره) را به عنوان یکی از وظایف شهرداری تهران در حوزه انضباط شهری دانست و گفت: این مکان مقدس ورودی شهر تهران است و باید چهره ای آراسته و آرامش بخش و زیبا داشته باشد و کسی در این مکان سرگردان و مستاصل نباشد.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز پایگاه مهر با همکاری سازمان بهشت زهرا و سازمان رفاه، یادآور شد: در این مرکز انواع خدمات در حوزه انضباط شهری در این مرکز به زائران امام راحل و به راه ماندگان، مسافران و هموطنانمان داده می شود و برنامه هایی چون اورژانس اجتماعی؛ شامل خدمات سیار اورژانس اجتماعی، اعزام هموطنان بی خانمان و در راه مانده به مراکز مرتبط و  واحد مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و .. از دیگر وظایف این مرکز است.


انتهای پیام/
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.