وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید بر اساس شرایط و ظرفیت های هر استان برای توسعه مناطق مختلف کشور برنامه داشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛علی ربیعی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه به برنامه دولت تدبیر و امید رفع نابرابری و عدم توازن بین استانهای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به متوازن شدن توسعه استانهای مختلف کشور خواهد شد.

وی افزود: برای رفع نابرابری ها نباید احکام کلی برای همه کشور صادر شود، باید بر اساس ظرفیت و شرایط هر استان برای آن برنامه داشت و برنامه ششم بستر مناسبی است که این برنامه ها را پیاده کنیم.


ربیعی ادامه داد: تنها استان هایی امکان ایجاد شغل و توسعه اقتصادی دارند که در آنها کانون های کارآفرینی شکل بگیرد و عده ای از کارآفرینان دور هم جمع شده و کار اقتصادی انجام دهند که ما هم از این کانونها حمایت می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با دفاع از عملکرد صندوق های بازنشستگی گفت: عده ای می خواهند به این صندوق های بازنشستگی، برچسب "خصولتی" بزنند، گرچه این صندوق ها جزء سازمانهای توسعه ای نیستند، اما در توسعه کشور نقش مهمی ایفا کرده اند.
ربیعی گفت: در پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه، شاهد همکاری سه صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگی نفت و تامین اجتماعی هستیم.

"خصولتی" به شرکت‌هایی گفته می‌شود که با وجود قرار نداشتن در فهرست شرکت‌های دولتی، به علت این‌که تعدادی از سهامشان در اختیار نهادهایی است که زیر نظر دولت یا سایر نهادهای حکومتی هستند، در حقیقت در زمره شرکت‌هایی غیر خصوصی قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.