آیت الله مجتهد شبستری:

جوانان کشور امروز در لبه تیغ هستند

امام جمعه تبریز گفت: اگر در دوران پیامبر (ص) تنها گروهی از مشرکان با اسلام سر جنگ داشتند در عوض امروز شبکه‌های ماهواره‌ای صدها فرقه انحرافی را در بین جوانان کشور تبلیغ می‌کنند و این موضوع وظیفه مساجد برای مقابله با این تهاجم را سنگین‌تر از قبل کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شامگاه دیروز نهم شهریور در دهمین دوره همایش ستارگان محراب که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مقام علمای دین از عابد بالاتر است چرا که در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که ارزش عالم از هزار عابد بیشتر است و حتی مرکب قلم علما از خون شهیدانی که جانشان را در راه دین در طبق اخلاص گذاشتند، بافضیلت تر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این عالمان دینی بودند که شهدا را پرورش دادند، رهبری امام خمینی و کتاب‌های آیت‌الله مطهری در دوران اوایل انقلاب بود که جوانان کشور را راهی میدان جهاد و دفاع از اسلام کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند علمای امت من جایگاهی بالاتر از پیامبران بنی اسرائیل دارند و جانشینان من در زمین علمایی هستند که بعدها احادیث من به دست مردم می‌رسانند.

آیت‌الله شبستری در ادامه صحبت‌های خود افزود: عالم باید معلم و مزکی مردم باشد که شرط آن این است که اول باید خودمان را تزکیه کنیم و در کنار آن علوم دینی خود را نیز بالا ببریم تا اینکه بتوانیم بر طبق حدیثی از امام صادق که می‌فرماید«علمای شیعه نگهبانان مرزهای اعتقادی مردم در برابر شیاطین‌ هستند»، از اسلام نگهبانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در همایش تجلیل از آیت‌الله ایروانی اظهار داشت: اگر در دوران پیامبر (ص) تنها گروهی از مشرکان با اسلام سر جنگ داشتند در عوض امروز شبکه‌های ماهواره‌ای صدها فرقه انحرافی را در بین جوانان کشور تبلیغ می‌کنند و این موضوع وظیفه مساجد برای مقابله با این تهاجم را سنگین‌تر از قبل کرده است.

وی گفت: شیعه در طول تاریخ سابقه تشکیل حکومتی مقتدر و تاثیرگذار را نداشته است و امروز کشور ما است که به لطف حضور مقام معظم رهبری روز به روز ثبات بهتری پیدا می‌کند و بیشتر می‌درخشد که این موضوع نه تنها برای ملت ما بلکه برای دیگر کشورهای اسلامی نیز یک موهبت الهی است.

وی تصریح کرد: درخشش جمهوری اسلامی باعث شده که دشمنان نیز فعالیت خود را بیشتر از قبل کنند و این موضوع حضور بیش از پیش روحانیت مبارز شیعه را می‌طلبد چرا که بیش از این نیز سرزمین اندلس در اسپانیای فعلی کشوری اسلامی بود و مسیحان با ایجاد فساد و بی‌بندباری این سرزمین را در نهایت از مسلمانان گرفتند و ما باید مراقب باشیم تا به سرنوشت مردم آن سرزمین دچار نشویم.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مشکلات فرهنگی جوانان که فرموده بودند معضلات فرهنگی امروز خواب را از چشمان انسان می‌گیرد اظهار داشت: جوانان و نوجوانان ما امروز در لبه تیغ هستند و دشمن چشم امید به تهاجم فرهنگی دوخته موضوعی که این روزها مسئولیت مساجد و روحانیون را سنگین‌تر کرده است.

وی درادامه بیان کرد: تنها برپایی کلاس احکام و قرآن در مساجد برای نوجوانان کافی نیست و باید در کنار آن حتما برنامه‌های ورزشی علمی و فرهنگی نیز برای جذب قشر جوان به مساجد ترتیب داده شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار