فناوری اطلاعات بنیان گسترش نهاد آموزش و پرورش

آموزش و پرورش به عنوان پیشرو در بکارگیری فناوری اطلاعات 3 سند مهم الکترونیکی در این نهاد آموزشی به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه ریزی فناوری اطلاعات و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در مجمع عمومی مدیران و دبیرخانه‌های نظام اداری آموزش و پرورش را به عنوان بزرگترین نهاد کشور دانست.

وی در ادامه افزود: این وزارتخانه برنامه‌ها و همینطور مخاطبان مختلفی دارد و می‌توان آن را به عنوان دستگاهی پیشرو در استفاده از فناوری اطلاعات دانست.

سلیمی جهرمی خاطر نشان کرد: در آموزش و پرورش از سال 1370 و همزمان با اجرای نظام جدید متوسطه فناوری اطلاعات وارد شد.

در سال 71 در حوزه آموزش بکارگیری این فناوری انجام گرفته است،‌درسال 72 در حیطه پرسنلی و تکنولوژی DOS و آفلاین بهره گیری شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه فعالیت آموزش و پرورش متناسب با تکنولوژی رشد کرده است خاطر نشان کرد: از سال 84 که فضاهای الکترونیک جدی‌تر شده است امسال به تدوین سند توسعه فاوا انجام شده است.

رئیس مرکز نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: سه سند مهم در حوزه فناوری آموزش و پرورش وجود دارد که شامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند برنامه ریزی درسی و ملی و حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری، سند توسعه فاوا است.
 
وی در خصوص نگاه کلان به توسعه فناوری در آموزش و پرورش گفت: باید در5 حوزه شامل زیرساختها، محتوا، آموزش دانش‌آموزان، مدیریت آموزش و پرورش و فرآیندهای اجرایی در آن توجه شود.
 
سلیمی جهرمی با اشاره به ایجاد شبکه ملی مدارس (رشد) در آموزش و پرورش گفت: در این شبکه سازه‌های الکترونیکی یاد‌دهی، یادگیری، ایجاد شد که در آن می‌توان به متن کتابهای درسی،‌نرم‌افزارهای آموزشی چند رسانه‌ای، انجمن های گفتگو، پایگاه مدارس و آموزش و پرورش ورشته‌های تحصیلی دانشگاه ها اشاره کرد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار