مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در 5 ماهه نخست امسال بیش از 168 هزار گردشگر خارجی از مرز بیله سوار وارد استان اردبیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هدف بیشتر این گردشگران توریسم درمانی ، اکوتوریسم ، استفاده از آبهای گرم معدنی سرعین و بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بوده است.

وی گفت: علاوه بر آن بیش از 240 هزار مسافر فرهنگی از سایر استانها وارد استان اردبیل شده و در مدارس منتخب این استان اقامت گزیده اند.

حاجی زاده افزود: 720 هزار مسافر نیز در سایر محل های اقامتی استیجاری در شهرهای مختلف استان بخصوص در شهرستان های اردبیل، سرعین و مشگین شهر ساکن شده اند.

وی همچنین در خصوص کاهش آمار مسافران نسبت به سالهای گذشته گفت: طی سالهای گذشته آمارگیری از مسافران با استفاده از دوربین های تردد شمار نصب شده در ورودی های شهر بوده که با شمارش اتومبیل های ورودی و ضرب آن در عدد 4 صورت می پذیرفت ولی امسال با تغییر الگوهای آمارگیری، با استفاده از مستندات موجود در محل های اقامتی این آمارگیری صورت می گیرد که نسبت به الگوی قبلی دقیق تر می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.