علاقه‌مندان به فوتبال روز جمعه باردیگر این شانس را داشتند که پا به توپ شدن ستاره‌های دهه ۶۰ و ۷۰ فوتبال را در زمین چمن سبز آزادی ببینند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در مقابل آنها اما بازيكناني قرار داشت كه بارها در قاب تلويزيون فوتبال بازي‌كردنشان را ديده بوديم و حالا روبه‌روي ستاره‌هاي جواني و نوجواني‌مان قرار داشتند. حضور ستارگان فوتبال جهان در مسابقه‌اي خيريه در تهران را مي‌توان يك اتفاق بزرگ دانست اما به اندازه بزرگي آن حاشيه‌هاي بسياري درخصوص اين مسابقه مطرح شد. در اين حاشيه‌ها اما سؤال جدي اينكه عوايد اين مسابقه به چه صورت به نفع بيماران هزينه مي‌شود و اساسا چقدر درآمد كسب و چقدر هزينه شده است.
 
    چقدر هزينه شده است؟

 
حسين ياريار، مدير تيم هنرمندان است؛ قبلا فوتباليست بوده و مدتي هم در سينما حضور داشته است. او دعوت‌كننده اصلي ستارگان به ايران است.

وي در گفت‌وگو با همشهري از اينكه در مورد اين مسابقه ابهامات مالي صورت گرفته، به ‌شدت دلخور است و مي‌گويد: «مگر نه اينكه از نظر ديپلماسي عمومي در دنيا اين بازي حائز اهميت است و اين بازي در رسانه‌هاي جهاني بازتاب فوق‌العاده‌اي داشته است.»

 از او مي‌پرسيم به‌طور شفاف بگويد كه چقدر هزينه حضور تيم ستارگان به ايران شده است. ياريار مي‌گويد: «اين ارقام كلي است و جزئيات آن را بعدا اعلام خواهيم كرد؛ 2ميليارد تومان از يكي از شركت‌هاي خودروسازي به‌عنوان اسپانسر اصلي گرفتيم كه تاكنون چيزي حدود يك‌ميليارد و 700ميليون تومان پرداخت شده است. 350هزار يورو تيم ستارگان جهان از ما پول گرفت كه به ايران بيايد. البته آنها 300هزار يورو به ما تخفيف دادند. 200ميليون تومان از يكي از شركت‌هاي دارويي گرفتيم. 210ميليون تومان پول بليت‌فروشي شد و 100ميليون تومان هم تبليغات جانبي گرفتيم.»
 
    چقدر به ‌ام‌اسي‌ها كمك شد؟
 
از ياريار مي‌پرسيم كه رئيس انجمن ‌ام‌اس در گفت‌وگويي گفته است كه تنها 30درصد قرار‌داد فروش بليت به آنها پرداخت مي‌شود. او در اين خصوص گفت: «‌بله. 30درصد از فروش بليت به انجمن اختصاص داده خواهد شد.» آيا اين رقم در مقايسه با مبلغي كه از اسپانسرها گرفته شد، كم نيست؟

وي مي‌گويد: «‌‌هزينه‌هاي بالاي رفت‌وآمد و اقامت تيم ستارگان چنين امكاني را نمي‌داد، ضمن اينكه جدا از عوايد مادي، آنچه براي ما مهم بود اينكه مردم با بيماري‌ ام‌اس آشنا شوند و در مورد آن اطلاعات كسب كنند. در هفته‌هاي اخير بسياري در مورد اين بيماري كنجكاو شدند و حرف مي‌زدند. به من اطلاع داده‌اند كه چيزي در حدود 200ميليون تومان در حساب و كتاب خودمان كم آورده‌ايم. به‌نظرم بايد به جاي اين حاشيه‌سازي‌ها به جنبه‌هاي مثبت ماجرا و حضور اين تيم و جمع‌شدن بزرگان فوتبال فكر كنيم.»
 
    حاشيه‌هاي بازي
 

بعد از اينكه علي دايي و محسن تنابنده از حضور در تيم هنرمندان انصراف دادند، در زمان بازي نيز درگيري ميان خداداد و مجيدي رخ داد.

يكي از انتقاداتي كه مطرح بود حضور برخي از افراد غيرمرتبط مثل كامران نجف‌زاده در بازي بود، بازي كردن او به‌دليل رانت خبري صداو سيماست؛ ياريار مي‌گويد: «بخشي از اين مسائل به آماتوري و بي‌تجربگي ما در اينگونه مراسم‌ برمي‌گردد. به هر حال حاشيه هميشه هست. اما جدا از اين به بچه‌هاي هنرمند خودمان گفتم كه ما تنها ميزبان هستيم. در مورد نجف‌زاده هم او 2‌هفته است كه در كنار ماست و بسيار زحمت كشيده است.»
منبع : روزنامه همشهری
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.