معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: روزانه 20 هزار زائر در قالب 60 کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

اعزام روزانه 20 هزار ایرانی به عتبات عالیاتعلی حیدری معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران 6 امام معصوم در کشور عراق اظهار کرد: با توجه به اعزام روزانه 20 هزار زائر ایرانی در قالب 60 کاروان به عتبات عالیات، جهت ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، تعداد درمانگاه‌های هلال احمر در کربلا، نجف و کاظمین افزایش یافته است. به طوری که 3 مرکز درمانی در کربلا، 2 مرکز درمانی در نجف و یک مرکز درمانی در کاظمین به فعالیت 24 ساعته می‌پردازند.

وی افزود: مرکز پزشکی هلال احمر به صورت ماهانه تیم سی نفره درمانی متشکل از پزشک متخصص، پزشک قلب، داخلی، بیهوشی، عمومی و پرستار را به عتبات عالیات برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی اعزام می‌کند تا به زائران بیت الحرمین در صورت بروز بیماری رسیدگی کنند.

حیدری ادامه داد: از 2 ماه قبل 2 آ‌مبولانس مجهز در کربلا و نجف برای ارائه خدمات درمانی به زائران، از امارات به قیمت 300 میلیون تومان خریداری شده و مراحل قانونی و پلاک بندی آن‌ها نیز برای ارائه خدمات انجام شده است.

وی در خصوص بیماری‌های شایع در کشور عراق گفت: طی ده سال پیش تا به حال در کشور عراق بیماری مسری وجود نداشته و تنها بیماری‌های شایع در این مدت بیماری‌های عضلانی، تنفسی و گوارشی به صورت اندک بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار