رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت:‌ تعداد 6درمانگاه در کربلا، نجف و کاظمین و یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی در کربلا با مشارکت خیرین مجمع سلامت احداث می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید علی مرعشی رئیس مرکزحج و پزشکی جمعیت هلال احمر صبح امروز در نشست خبری با عنوان فراخوان خیرین و نیکوکاران برای مشارکت  درساخت و احداث مراکز درمانی در عتبات عالیات با اعلام این خبر افزود:‌ مرکز پزشکی حج به دلیل متولی بودن در درمان و خدمات بهداشتی به زائران و همکاری‌های نزدیک که با عتبه امام حسین(ع) و هلال احمر عراق دارد در صدد خدمت رسانی به زائران این اقدام شکوهمند را انجام می دهد.
 
وی با اشاره به این که هلال احمر ایران در 22کشور دارای درمانگاه و بیمارستان بوده اظهار داشت:‌جمعیت هلال احمر به دلیل موقعیت خاصی که در دنیا دارد نسبت به ارائه خدمت پیش قدم بوده و لذا کشور عراق نیز به دلیل وجود مرقدهای ائمه اطهار در آن جا به طریق اولی نیاز به مرکز پزشکی دارد.

رئیس مرکز حج و پزشکی گفت:‌ تا قبل از حمله داعش‌ها، در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا دارای درمانگاه بودیم که بعد از آن این درمانگاه‌ها به کربلا و نجف محدود شده است.
 
وی با اشاره به احداث 6درمانگاه و یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در عراق گفت: ساخت درمانگاه‌ها نیازهای ابتدایی زائران را برطرف نموده و در همین راستا با مشارکت مجمع خیرین و مردم نیکوکار نسبت به احداث 6درمانگاه که سه مورد آن در کربلا، 2مورد در نجف و 1 مورد در کاظمین و 1بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی در کربلا اقدام شده است.
 
مرعشی خاطر نشان کرد: امید است با پتانسیل‌های موجود مردمی در رابطه با مسائل بهداشت و درمان این اقدام مهم با کمک خیرین و نیکوکاران نوع دوست به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۲۰:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
اگر در کشور خودمان و در مناطق محروم می ساختید اجر و ثوابش خیلی خیلی بیشتر بود
آخرین اخبار