مدیر تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان اظهار داشت: بر خلاف تمام دنیا مسئولان تیم ملی امید به‌جای اینکه در کنار تیم ملی بزرگسالان باشند، علیه ما جبهه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش  باشگاه خبرنگاران جوان ، افشین پیروانی، مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در جمع خبرنگاران حاضر در تمرین امروز این تیم اظهار کرد: وقتی ما صحبت از رفتن به جام جهانی می‌کنیم رفتارمان هم باید جهانی باشد، در حالی‌ که ما تنها ادعای بزرگی در آسیا را داشته و هیچ گونه امکاناتی نداریم.

وی ادامه داد : تیم‌های رقیب به خوبی تلاش کرده و با بودجه و امکانات فراوان مشغول برنامه‌ریزی برای رسیدن به جام جهانی هستند. درست است که ما در رنکینگ رتبه اول آسیا را در اختیار داریم ولی در عمل حتی در خصوص البسه تیم ملی و زمین چمن و اردو‌ها هم مشکل داریم.

کره جنوبی، ژاپن و استرالیا تنها رقیبان ما برای صعود به جام جهانی نیستند بلکه قطر، امارات، چین ، عراق، کره شمالی و سایر حریفان به این جمع اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: فدراسیون تمام تلاش خود را برای اینکه بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم کند انجام می‌دهد از بیرون همه چیز خوب است، ولی شما خبرنگاران در جریان مشکلات موجود هستید و می‌دانید ما با چه مسائلی مواجه می‌باشیم. به عقیده من بدترین حالت این است که یک کار غلط نتیجه بدهد با این وجود به دنبال رفع نواقص نمی‌رویم.

پیروانی در خصوص صحبت‌های مطرح شده از سوی مسئولان تیم ملی امید اظهار داشت: ان شالله تیم امید قهرمان المپیک شود، اما آیا مردم ما راضی می‌شوند که این تیم قهرمان شود در حالی‌که تیم بزرگسالان راهی به جام جهانی پیدا نکرده است.


پیروانی افزود: متاسفانه فاصله زیادی بین تیم المپیک و تیم بزرگسالان ایران افتاده است. قرار نبود که مسائل این دو تیم رسانه‌ای شود، بلکه دو طرف قرار گذاشته بودند به صورت رو در رو صحبت کرده و مشکلات را حل کنند، حال که مسئولان تیم امید مسائل را رسانه‌ای کرده‌اند دیگر با آنها نشستی نخواهیم داشت. آنها خود را تافته جدا بافته می‌دانند و هر روز علیه کادر فنی تیم ملی بزرگسالان جبهه‌گیری کرده و صحبت می‌کنند.


وی ادامه داد: اگر از تیم امید بازیکنی دعوت نکنیم، متهم به عدم جوانگرایی در تیم ملی می‌شویم. در حال حاضر با دعوت از بازیکنان جوان باید به مسئولان تیم امید جواب دهیم.


پیروانی در خصوص اینکه چرا تیم امید به راحتی در خارج از کشور اردوی تدارکاتی برگزار می‌کند، در حالی که تیم بزرگسالان از چنین شرایطی برخوردار نیست گفت: ان شا الله آنها به راحتی در تمام دنیا اردو برگزار کنند. قول می‌دهم به عنوان یک ایرانی در تمام بازی‌ها یار و یاور تیم المپیک باشم، ولی یک نفر باید مشخص کند که چگونه این تیم براحتی اردو برگزار می‌کند و تیم بزرگسالان برای برپایی اردوی تدارکاتی در کشوری مثل ترکیه مشکل دارد.


مدیر تیم ملی فوتبال در رابطه با سهولت استفاده از بازیکنان سرباز در تیم امید بیان کرد: این موضوع جای تعحب دارد که بر خلاف تیم بزرگسالان تیم امید به راحتی از بازیکنان سرباز استفاده می‌کند. ضمن اینکه ما مشکل مالیات نیز داریم این سوال را باید از کسانی پرسید که دستی در کار داشته و باید به تیم ملی بزرگسالان کمک کنند.

وی ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان پیشانی فدراسیون است. هیچ مهم نیست که دوستان المپیکی جواب ما را بدهند، اگر ما بازیکنی را از این تیم به اردوی بزرگسالان دعوت می‌کنیم به دلیل کار کردن زیر نظر مربی بزرگی چون کی‌روش است. دوستان فکر می‌کنند امیدها در تیم بزرگسالان تفریح می‌کنند، از بازیکنان امید بپرسید که دوست دارند برای این تیم  بازی کنند یا تیم بزرگسالان؟

پیروانی خاطرنشان کرد: تاکنون به عنوان مدیر تیم ملی بزرگسالان علیه المپیکی‌ها حرفی نزده ام، قرار نبود دوستان علیه همدیگر  صحبت کنند، از این به بعد با هیچ کس جلسه نمی‌گذاریم، دوستان بدانند فوتبال برد و باخت دارد و راهی که آنها می‌روند راه درستی نیست، هرروز می‌توانم علیه این و آن حرف بزنم ولی این موضوع کمکی به دو تیم نخواهد کرد.

هر دو طرف باید به فکر تیم خود باشند. ما فوتبالی‌ها خودمان باید برای فوتبال تصمیم بگیریم و اجازه ندهیم آنهایی که از بیرون آمده‌ و به فوتبال چسبیده‌اند برای این ورزش تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار