«تقریبا هر چیزی که رئیس جمهور در رابطه با توافق ایران به ما گفته، نادرست است. او گفته است که توافق ایران را از دستیابی به بمب اتم باز می دارد؛ اما ...»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نشریه آمریکایی "هافینگتون پست" (Huffington Post) با انتشار گزارشی به انعکاس اظهارات "دیک چنی" معاون اول "جرج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا در انتقاد از توافق هسته ای پرداخت. 
در این گزارش آمده است: «"دیک چنی" معاون سابق رئیس جمهور [آمریکا] و دخترش "لیز چنی" با انتشار گزیده ای از کتاب در دست چاپ خود در "وال استریت ژورنال"، حمله گسترده ای را علیه سیاست خارجی پرزیدنت اوباما به راه انداختند.
"چنی"ها، اوباما را به دروغگویی در رابطه با توافق هسته ای ایران متهم کرده و گفتند که این توافق به اولین استفاده از بمب هسته ای پس از سال 1945 خواهد انجامید.» 
آن ها در این رابطه نوشتند: «تقریبا هر چیزی که رئیس جمهور در رابطه با توافق ایران به ما گفته، نادرست است. او گفته است که توافق، ایران را از دستیابی به بمب اتم باز می دارد؛ اما این توافق در واقع، زرادخانه هسته ای ایران را تسهیل کرده و به آن مشروعیت می بخشد.»
 در بخش دیگری از نوشته های "دیک چنی" و "لیز چنی" آمده است: «توافق اوباما به ایرانی مجهز به سلاح هسته ای و مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه می انجامد و به احتمال بسیار زیاد موجب اولین استفاده از سلاح هسته ای پس از هیروشیما و ناکازاکی خواهد شد.»
 "هافینگتون پست" نوشت:«دولت اوباما به شدت از توافق هسته ای دفاع کرده و عنوان می کند که این توافق تمامی راه ها به سوی بمب هسته ای را مسدود خواهد کرد. "جان کری" وزیر امور خارجه [آمریکا] گفته است که در واقع توافقی بهتر از این وجود ندارد.»
 در ادامه این گزارش آمده است: «"چنی"ها همچنین ظهور گروه های تروریستی مانند داعش با خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سال 2011 را موضوعی برای انتقاد قرار دادند؛ موضوعی که از سوی "جب بوش" کاندیدای ریاست جمهوری سال 2016 نیز مورد توجه قرار گرفته است.
 آن ها در این رابطه نوشتند: "اوباما عراق را رها کرد و این خلاء به صورت مصیبت آمیز و شومی توسط دشمنان ما پر شد. او می خواهد افغانستان را نیز ترک نماید."»



اولین استفاده از بمب اتم پس از هیروشیما و ناکازاکی با توافق هسته‌ای!

منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار