توسعه اقتصادی بدون پیوست فرهنگی ممکن نیست

محمد دامادی عضو كميسيون عمران در مجلس شوراي اسلامی گفت: برگزاری جشنواره‌های سينمايی و هنری و مناسبات فرهنگی در شهرهای بزرگ ايران، بهانه‌ای برای توسعه فرهنگی و اقتصادی یک منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «محمد دامادی» عضو کمیسیون عمران و عضو هیات نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در استان مازندران، و تاثیر آن بر توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی این استان تصریح کرد: دغدغه‌های توسعه‌ای و عمرانی بدون توجه و بها دادن به حوزه فرهنگ و هنر غیر ممکن است.  وی در ادامه افزود: انتخاب مکان غیر از پایتخت، برای برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی موضوعی است که از زوایای مختلف قابل پرداختن است، چرا که به نظر می‌رسد الگوی نوینی از نحوه برگزاری جشنواره‌ها در کشورمان در حال شکل‌گیری است. در این ميان جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس که در آستانه سومین سال برگزاری خود است، امسال هم با انتخاب استان مازندران برای برگزاری جشنواره، امکانات جذابی مثل اکران‌های ساحلی را مدنظر قرار داده، که به خودی خود یک جذابیت توریستی محسوب می‌شود. 

وی در ادامه تاکید کرد: همه نمایندگان و مسوولان باید توجه به حوزه فرهنگ را در اولویت پیگیری های خود قرار دهند چرا که هیچ توسعه اقتصادی بدون پیوست فرهنگی ممکن و مثمر ثمر نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابتکار سازمان سینمایی کشور و موسسه رسانه‌های تصویری در برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم یاس در استانی غیر از تهران گفت: در بسياری از موارد یک مناسبت فرهنگی بهانه‌ای برای توسعه فرهنگی و اقتصادی یک منطقه می‌شود. 

وی با اظهار خرسندی از اینکه استان مازندران برای این مناسبت فرهنگی بین‌المللی انتخاب شده است گفت: این اتفاق فرصتی است که یک تبادل فرهنگی اتفاق بیفتد و همانقدر که مردم مازندران بیش از پیش در جریان فرهنگ و هنر کشور قرار می‌گیرند، فرهنگ و اقلیم مازندران نیز به دنیا معرفی شود.

سومين جشنواره بين‌المللي فيلم ويدئويي ياس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران و به دبيري حسين مسافرآستانه برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.