کارشناس والیبال ایران درباره کسب نتایج ضعیف تیم ملی در تورنمنت و اگنر گفت: به اعتقاد من شکست مقابل ژاپن یک هدیه به تیم ایران بود.

جهانگیر سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های تدارکاتی واگنر و انتقاداتی که به تیم ملی وارد شد، اظهار داشت: این موضوع که تیم ملی می‌توانست در این دیدارها بهتر کار کند بر کسی پوشیده نیست اما برخی انتقادات سبب می‌شود تیم ملی از مسیر اصلی خود منحرف شود.

کارشناس والیبال ایران ضمن بیان این مطلب که برخی زمان‌ها انتقاد می‌تواند سازنده و موثر باشد، گفت: به نظر من کسانی که تیم ملی را نقد می‌کنند باید شرایط و موقعیت زمانی را هم در نظر بگیرند. هر چند خود من هم انتقاداتی به این تیم و نتایج در واگنر دارم اما بهتر است کمی منصف تر برخورد کنیم و با هر لفظ و هر صحبتی بازیکنان و کادر فنی را تحت فشار قرار ندهیم.

وی اضافه کرد: شکست ایران مقابل ژاپن یک هدیه به تیم ملی ایران بود. بعضی اوقات برخی نتایج می‌تواند به یک تیم کمک کند و بدون شک باخت ایران به ژاپن مصداق واقعی این موضوع بود. زیرا باعث شد بازیکنان به خودشان بیایند و غرور کاذب خود را از دست بدهند. این نتیجه سبب می‌شود بازیکنان در جام جهانی هیچ تیمی را دست کم نگیرند و با تفکری جدید به مصاف حریفانشان بروند.

سیدعباسی افزود: بازیکنان تیم ملی از جان و دل مایه می‌گذارند و زندگی خود را وقف حضور دراردوها کرد‌ه‌اند. قطعا در این دیدار ها هم همه توان خود را به کار گرفته‌اند. خوشبختانه بازیکنان با نتایج خوب مقابل روسیه توانستند روحیه از دست رفته خود را پس بگیرند. بدون شک شکست دادن تیم ملی روسیه در کشور خودشان کار بزرگی است که بازیکنان ایران از پس آن برآمدند.

وی در ادامه درخصوص ارزیابی خود از عملکرد کواچ در تیم ملی ، گفت: کواچ در بهترین شرایط سنی مربیگری قرار دارد و این که برخی‌ها معتقدند اختلاف سنی کم این مربی با بازیکنان باعث بروز برخی مشکلات می‌شود، نظریه درستی نیست.

سیدعباسی اضافه کرد: شاید کواچ کم تجربه باشد اما دانش فنی خوبی دارد که با گذشت زمان بیشتر و بهتر دیده خواهد شد. من معتقدم تک تک بازیکنان تیم ملی والیبال ایران به این سطح از شعور رسیده‌اند که کواچ را از همه لحاظ به عنوان سرمربی تیم قبول کنند.

این کارشناس والیبال در این باره که برخی‌ها هنوز کواچ را با ولاسکو مقایسه می‌کنند ، اظهار کرد: مقایسه این دو مربی بسیار غیر منطقی است. دوره حضور ولاسکو در ایران تمام شده است و باید فراموش شود. ولاسکو مربی بسیار بزرگی بود و در بحث روانشانسی مهارت داشت و همین امر بخش بزرگی از موفقیت‌هایش را رقم زده بود. اما در حال حاضر اسلوبودان کواچ سرمربی ایران است و باید او را بدون در نظر گرفتن ولاسکو مورد ارزیابی قرار داد. در مجموع کواچ و هر مربی دیگری که در ایران کار می‌کند باید بداند که بازیکنان بزرگ و استثنایی را در اختیار دارد و از این بابت باید خوشحال باشد.

سیدعباسی درباره حرف و حدیث‌های بوجود آمده در اردوی تیم ملی گفت: وقتی تیمی نتیجه همیشگی را نمی‌گیرد و با شکست مواجه می‌شود ایجاد شدن حاشیه به دلیل عصبی شدن بازیکنان و همه اعضای دیگر تیم امری طبیعی است. من نمی‌دانم این موضوعات صحت دارد یا خیر اما به نظرم بهتر است اگر هم چیزی وجود دارد به آن دامن زده نشود. زیرا تیم ملی در حال حاضر به آرامش نیاز دارد.

کارشناس والیبال ایران درباره پیش‌بینی خود از عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی، عنوان کرد: من به بازیکنان تیم ملی ایمان دارم و به خوبی می‌دانم که آن‌ها اگر بخواهند هر کار غیرممکنی را ممکن می‌کنند. از طرفی قطعا باید از آمادگی جسمانی و سیستماتیک برخوردار باشند زیرا شرایط مسابقات فشرده و ویژه است و کسب نتیجه دلخواه آمادگی بدنی بالایی را می‌طلبد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شرایط تیمش اشاره کرد . گفت: خوشبختانه توانستیم بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم و حالا باید با آغاز تمرینات منظم خود را آماده حضور در دوره ای جدید از رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
جدا عالی و بیطرفانه
Iran (Islamic Republic of)
عزیز
۱۷:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بسیارعالی وکارشناسانه .واقعا مربی خوش فکر وکاربلدی هستش وشرایط روخیلی خوب درک میکنه وانتقادبه جا ودرستی هم میکنه.باآرزوی موفقیت برای این مربی عزیز
آخرین اخبار