معاون اول رییس جمهور:

گسترش موزه‌ها یکی از ضرورت‌ها و نیازهای اصلی کشور است

جهانگیری گفت: هر ملتی که از گذشته خود شناخت دقیقی داشته باشد، می‌تواند حال خود را خوب بشناسد و برای آینده نیز خوب برنامه ریزی کند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین گشایش موزه ایران پیش از تاریخ و بازگشایی موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران گفت: موزه فقط مرکزی برای حفظ و نشان دادن اشیاء نیست بلکه مرکزی است که حیات فرهنگی در آن جریان دارد و گذشته به زبان می‌آید و با ما سخن می گوید.

وی تصریح کرد: درست است که توسعه ایران به منابع فیزیکی و مادی نیاز دارد اما شرط کافی برای توسعه حتما توجه به سرمایه معنوی و فرهنگی است و ما نمی‌توانیم در توسعه گام برداریم بدون این که از داشته‌ها و سرمایه‌های فرهنگی استفاده نکنیم.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: داشتن فهم دقیق از تاریخ بخشی از ظرفیت فرهنگی است که در اختیار ما قرار می‌گیرد و به همین دلیل ما باید به صورت جدی به میراث فرهنگی توجه کنیم و این اشیاء را اشیاء مرده‌ای ندانیم که در گوشه ای قرار دارد بلکه اینها بخشی از فرهنگ ما هستند که ما را به عنوان ملت ایران دور هم جمع کرده اند. 

جهانگیری همچنین گفت: گاهی باید تاسف بخوریم که غارت‌های بزرگی در آثار تاریخی ایران شکل گرفت و همچنین خوب به این بخش توجه نشد؛ سوءمدیریت‌های در برخی بخش‌ها را شاهد بودیم.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش وسیعی انجام شد و توانستیم بخشی از آثاری که به خارج از کشور رفته بود را به کشور برگردانیم و همچنین برخی از آثار را به عنوان یک اثر جهانی به ثبت برسانیم.

این خبر تکمیل می‌شود..
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار