موزه دوران اسلامی با حضور جهانگیری بازگشایی شد

موزه دوران اسلامی در موزه ملی ایران با حضور معاون اول رییس جمهوری بازگشایی و موزه پیش از تاریخ نیز گشایش یافت.

 به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، موزه دوران اسلامی در موزه ملی ایران با حضور معاون اول رییس جمهوری بازگشایی و موزه پیش از تاریخ نیز گشایش یافت.

موزه دوران اسلامی براساس پلانی الهام گرفته از کاخ ساسانی بیشاپور به صورت چلیپایی هشت ضلعی با مساحتی حدود 4 هزار مترمربع و در سه طبقه ساخته شد. 

بعدها این بنا به منظور تاسیس موزه دوران اسلامی تجهیز و در سال 1375 افتتاح شد که در اول تیرماه 1385 با هدف گسترش برخی فضاها و بازنگری در چگونگی نمایش آثار، این موزه برای بازسازی تعطیل شد که امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری با تغییراتی در فضاهای داخلی و چیدمان بازگشایی آن صورت گرفت. 

در مجموعه موزه ملی ایران به عنوان بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و قدیمی‌ترین موزه کشور بیشترین یافته‌های باستان شناسی حاصل از کاوش‌های علمی از دوران پارینه سنگی تا اسلامی در قالب دو موضوع ایران باستان و دوران اسلامی به نمایش درآمده است. 

موزه ملی ایران در سال 1316 خورشیدی در اولین بنای موزه‌ای کشور گشایش یافت. 

این بنا را آندره گدار معمار فرانسوی با الهام از طاق کسری طراحی کرد و دو معمار ایرانی عباسعلی معمار و استاد مراد تبریزی اجرای آن را به عهده گرفتند. 

موزه ایران باستان شامل دو موضوع پیش از تاریخ اسلام با آثاری از دوران پارینه سنگی قدیم تا اواخر هزاره چهارم و در موزه دوران تاریخی آثاری از اواخر هزاره چهارم تا پایان دوران ساسانی به نمایش گذارده شده است. 

در این مراسم، معاون اول رییس جمهوری علاوه بر افتتاح این موزه، از بخش‌های مختلف و آثار موجود در آن بازدید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.