رشت؛

سرباز منابع طبیعی زیر چرخ های تراکتور متخلفان

سرباز وظیفه منابع طبیعی گیلان در حال انجام ماموریت و در برخورد با متخلفان منابع طبیعی به شدت مجروح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانده یگان حفاظت استان گیلان در تشریح جزئیات حادثه گفت: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان در هنگام گشت، در منطقه چوبر از توابع شهرستان تالش به یک دستگاه تراکتور با یدک کش حامل شن و ماسه استحصال شده غیر مجاز از اراضی ساحلی برخورد نموده و حسب مسئولیت قانونی خود جهت توقف و بازرسی از محموله اقدام نمودند.

متاسفانه فرد خاطی به هشدار و ایست ماموران اعتنا نکرده و به قصد فرار، با تراکتور به سمت مأموران حمله ور شد.

سرهنگ اکبری افزود: در جریان این اقدام سرباز وظیفه سید ایوب فردی که از سایر مأموران به صحنه نزدیک تر بوده فرصت گریز را از دست داده و راننده خاطی به عمد این مأمور را زیر چرخ های سنگین تراکتور حمل بار قرار می دهد.

فرمانده یگان حفاظت استان گیلان اضافه کرد: سرباز ایوب فردی بلافاصله توسط سایر عوامل یگان به بخش اورژانس بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل و پس از بررسی های اولیه پزشکی به علت وخیم بودن وضعیت جسمی، به بیمارستان پورسینای رشت انتقال داده شد.


سرباز منابع طبیعی زیر چرخ های تراکتور متخلفان

پس از این حادثه راننده خاطی متواری گردید اما پس از مدت کوتاهی، شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی گردید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان که به عیادت وی رفته بود اظهار داشت: در حال حاضر عزیزی از جمع حافظان منابع طبیعی به خاطر ایستادگی در مقابل سود جویان و متعرضان به انفال و ثروت های کشور به شدت مصدوم و مضروب شده است و اولویت ما رسیدگی به سلامت ایشان است.

سرباز وظیفه سید ایوب فردی که هم اکنون به علت برخورد عمدی تراکتور حامل شن و ماسه غیر مجاز با ایشان در بیمارستان بستری می باشد دچار مصدومیت شدید گردیده است و تاکنون چند عمل جراحی بر روی وی انجام گرفته و طی چند روز آینده نیز می بایسدت مجددا تحت عمل جراحی دیگری قرار گیرد.

سرباز منابع طبیعی زیر چرخ های تراکتور متخلفان

داود زارع گفت: در پی برخورد خاطی و مصدومیت سید ایوب فردی، گروهی از عوامل یگان حفاظت با همکاری ویژه ریاست حوزه قضایی بخش حویق (محل وقوع جرم) و مساعدت نیروی انتظامی حوزه تالش جهت شناسایی فرد خاطی که پس از زیر گرفتن مامور از منطقه متواری شده بود اقدام نموده و در نهایت تراکتور در محله باغشلو به صورت رها شده کشف گردید.

با انجام تحقیقات محلی راننده خاطی که پیش از این نیز در زمینه تخریب منابع طبیعی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه از اراضی ساحلی نقش داشته است شناسایی و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.