خطیب جمعه قم گفت: جریان هسته‌ای نباید به عنوان ابزاری در مسائل انتخابات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: نماز جمعه این هفته استان قم به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

خطیب جمعه قم در ابتدا مناسبت های پیش رو را یاد آور شد و افزود: 7شهریور که سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله سید محمد باقر حکیم رئیس مجلس انقلاب عراق را که شخصیتی عالم  و فرزند مرجع بزرگ آیت الله حکیم است را گرامی میداریم.

وی در ادامه سالگرد ارتحال موسس بزرگ حوزه علمیه قم آیت الله حائری را که هم اکنون نیز خیرات و برکات کار ایشان نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور محسوس است را گرامی داشت و عنوان کرد: امیدواریم حوزویان و علما و مراجع گرانقدر ادامه روی مسیر این عالم برجسته باشند و توفیق یابند.

خطیب جمعه قم سالگرد ناپدید شدن رهبر شیعیان امام موسی صدر را که شخصیتی برجسته در جهان عرب است که توسط عوامل استکبار ربوده شده است را گرامی داشت.

وی با اشاره به دهم شهریور روز بانکداری اسلامی از مسئولان مربوطه درخواست کرد تا بانکداری اسلامی بدون ربا را میسر کنند چراکه هنوز به وظعیت مطلوب نریسیده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته دولت که به پاس دلاوری ها و زحمات دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر نامگذاری شده است اشاره داشت و تصریح کرد : این دو عزیز بزرگوار نمونه روشنی از حکومت داری ، مردم داری و ساده زیستی اند و مسئولان باید راه این بزرگواران را ادامه دهند و این هفته فرصت مناسبی برای ارائه گزارشات مسئولان به مردم است.

خطیب جمعه قم در ادامه بیاناتش سخنان رهبر معظم انقلاب در هفته دولت با مسئولان را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: طبق فرمایشات رهبری باید خطر جدی گرفتن دشمن در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را در نظر داشته باشیم و همچنین لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی مردم و جلوگیری از ایجاد حاشیه سازی و  حفظ پیشرفت اسلامی کشور و ساده زیستی در بین مسئولان و توجه به بخش کشاورزی را یاد آور شدند.

وی با بیان اینکه نکته مهم رهبری در بیاناتشان در خصوص گزارش دهی درست و واقعی به مردم است افزود: گزارشات باید بیانگر واقعیت زندگی مردم باشد و مردم واقعی بودن آن را احساس کنند و نباید در این زمینه توقعات مردم را بطور کاذب بالا برد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: با توجه به جریان هسته ای و توافقات هسته ای مسئولان نباید در مسائل انتخابات از آن به عنوان ابزار استفاده کنند و باید دقت لازم را داشته باشند و باید بدانند که قانون باید ملاک عمل باشد.

وی در پایان با اشاره به اعزام کاروان های حج گفت: کاروان های حج راهی حرکت شده اند و باید از این فرصت مناسب به طور شایسته ای بهره ببرند و زمانشان را به  بازار گردی اختصاص ندهند.

وی روی مساله اجتماعی حج هم تاکید کرد و گفت: حج گذاران بیت الله الحرام باید مساله وحدت اسلامی را به بقیه منتقل کنند تا شاهد حجی ابراهیمی باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.