رقابت محصولات ایرانی در دوران پساتحریم

کارشناس اقتصادی گفت: زیر ساخت‌ها و خط تولید فرسوده باید تغییر اساسی کند.

رقابت محصولات ایرانی در دوران پساتحریمغلامحسین طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رقابت محصولات ایرانی در دوران پساتحریم اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در بخش تولید گران تمام شدن محصول قابل استاندارد تهیه کنیم که این امر باعث مردم گریزی در استفاده از مصرف کالاهای داخلی شده است.

وی افزود: برای رقابت با محصولات خارجی دو کار عمده از جمله تجدید نظر زیر ساخت‌ها واحدهای تولیدی و سپس فرسودگی خط تولید و حمایت نشدن بخش تولید است و با توجه به این موضوع اعتباراتی که باید به موقع در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد، این امر مورد توجه قرار نگرفته و واحدهای تولیدی کالاهای قابل قبولی را به بازار ارائه نمی‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز مصرف‌کنندگان کالاهای مقصد در کشورهای پیشرفته نسبت به خرید اقلام مورد نیاز حساس شده‌اند و باید تدابیر اساسی برای محصولات صادراتی خود در نظر بگیریم و برای تاثیرگذاری صادرات کشور در کیفی‌گرایی محصولات واحدهای تولیدی نظارت شود.

زیرا نظارت بر محصولات و کیفی‌گرایی به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم محصولات خود را با کیفیت بالاتری به بازار بین الملل عرضه نماییم.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار